ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႕အစည္းရဲ႕ အေတြးအေခၚ အမူအက်င့္ အေျပာင္းအလဲ

7day သတင္းစာ
မွဴးသစ္​

႐ုပ္ရွင္အႏုပညာဆုိတာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းေပၚ လႊမ္းမိုးမႈရွိတဲ့ သိမ္ ေမြ႕တဲ့ စြမ္းအား (Soft Power) တစ္ခုအျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္က ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ အကယ္ဒမီ ေပးပဲြ မိန္႔ခြန္းအတြင္းမွာထည့္ၿပီး ေျပာဆုိခဲ့ဖူးပါတယ္။
တကယ္တမ္းလည္း ကမၻာေပၚမွာ လူ႔အဖဲြ႕အ စည္းရဲ႕
အေတြးအေခၚေတြ၊ အ မူအက်င့္ေတြ ေျပာင္းလဲတဲ့အခါ
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကို ၀ါဒျဖန္႔ ခ်ိတဲ့ အရာတစ္ခုအျဖစ္
အသုံးျပဳ ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ဒါတင္္မကေသးပါဘူး။ ႏုိင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊
ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြကို ကမၻာမွာ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားေစဖုိ႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကတစ္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္ၾကတာေတြလည္း
ရွိ ပါတယ္။ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ သမုိင္း အတြင္းက ေနာင္တရစရာ
အျဖစ္ အပ်က္ေတြကို သတိျပဳမိေစဖို႔၊ သင္ခန္းစာယူႏုိင္ဖို႔
ျပန္လည္႐ုိက္ ကူးပုံေဖာ္ထားၾကတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိ ၾကသလို လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း က အမုန္းတရားေတြ၊ ခဲြျခားဆက္ ဆံမႈေတြ ပေပ်ာက္ၿပီး လူသား ခ်င္းစာနာမႈေတြ ထြန္းကားလာ ေအာင္ ႐ုိက္ကူးခဲ့ၾကတဲ့ နာမည္ ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ လည္း အမ်ားအျပား ရွိၾကပါ တယ္။ ဆုိရရင္ေတာ့
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေတြဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးနဲ႔ အႏု ပညာသက္သက္သာ မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာကို အသုံးျပဳၿပီး လူ႔အ ဖဲြ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္တဲ့ အရာတစ္ခုအျဖစ္ပါ အေရးပါ တယ္လုိ႔ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။
၂၀၁၆ ေလာက္အတြင္းမွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြဟာ ‘ေပါကားမ်ားရပ္’ဆုိတဲ့ လႈပ္ရွား မႈနဲ႔အတူ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ ေလာင္ ေ၀ဖန္ခံခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္တမ္းလည္းပဲ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အမ်ားစုဟာ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ဟာသဇာတ္ကားေတြသာ အမ်ားအျပားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စိတ္အပန္းေျဖလိုသူေတြ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ဖို႔ ႐ိုက္ကူးၾကတဲ့ ဟာသဇာတ္ကားေတြကလည္း ႐ိုက္သမွ် ျပည္တြင္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာေတာ့ ဇာတ္လမ္းေတြက ႐ိုးအီၿပီး အခါခါထပ္ေနတာ၊ ႐ိုက္ကူးခ်ိန္ နည္းနည္းနဲ႔ ဖန္တီးထားတာေၾကာင့္ အရည္အေသြး ပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းေနတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒါတင္မက ေသးပါဘူး။ ဟာသဇာတ္ကားေတြဟာ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြကို ေလွာင္ေျပာင္ဟာသ လုပ္ၾကတာ၊ အသားအေရာင္နဲ႔ ဘာသာစကားေတြအေပၚ ေလွာင္ေျပာင္ဟာသ လုပ္ၾကတာ အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေနခဲ့ၿပီး ဒါဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ၊ မတူကြဲျပားမႈေတြကို ေလွာင္ေျပာင္ႏွိမ္ခ်တတ္ဖို႔
သင္ၾကားေပးေန သလိုေတာင္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ဒီဘက္ႏွစ္ ၂၀၁၇ နဲ႔ ၂၀၁၈ခုႏွစ္ ကာလအပိုင္းအျခားအတြင္း ဟာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြ ရဲ႕ လႈပ္ခတ္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျမင္ေတြ႕လာရတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ႐ိုးအီေနတဲ့ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဟန္ပန္ေတြကို ျငင္းပယ္ၿပီး အသစ္ကို ဖန္တီးလိုၾကတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ဒါ႐ိုက္တာေတြ ေပၚထြက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ၾကည့္႐ႈသူေတြၾကား ထဲမွာ အရည္အေသြးဆိုတဲ့ က႑တစ္ခု ေပၚထြက္လာခဲ့ ပါေတာ့တယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚ ကေနပဲ အႏုပညာဖန္တီးမႈကို အသစ္ျဖစ္ေစမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ေပၚထြက္ခဲ့သလို ပရိသတ္ေတြ အသိအမွတ္ျပဳ အားေပးသံေတြလည္း က်ယ္ေလာင္ လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ခရစ္(စ)တီးနားခီရဲ႕ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ နဲ႔ ‘ဥပါယ္တံမ်ဥ္’၊ ဒါ႐ိုက္တာ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးရဲ႕ ‘ည’၊ ဒါ႐ိုက္တာ အာကာရဲ႕ ‘ဒုဌ၀တီကိုလြန္၍’စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြက စလို႔ ဒါ႐ိုက္တာဏႀကီးရဲ႕ ‘မီ’စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြဟာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးပိုင္းနဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးမႈကို ေခါင္းေလာင္းထိုးလိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြအျဖစ္ လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္ကာလေတြ မတိုင္ခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္၀န္းက်င္
တုန္းေလာက္ကေတာ့ ဆာတိုရီ ထုတ္လုပ္ေရးက ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား​ေတြဟာ အႏုပညာအသစ္ ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ ဗီဒီယိုေလာကကို ထိုးေဖာက္ခဲ့ဖူးေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ ေပၚထြက္လာတာ မရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒီေဆာင္းပါးအတြင္းမွာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕
အေရြ႕ေကာက္ေၾကာင္း အခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ျပခဲ့တာက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္
ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ ဦးတည္မႈ အေျခအေနေတြကို တီးေခါက္မိႏိုင္ဖို႔
ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားအမ်ားစုမွာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကားနဲ႔ လိင္၊ အသားအေရာင္၊ အဆင့္အတန္းေတြကို
ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္ တဲ့ အမူအက်င့္ေတြ၊ သင္ၾကားတဲ့
ပံုသဏၭာန္ေတြ ပါ၀င္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာ
လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြင္းက ျပႆနာေတြကို နားလည္လာဖို႔
အ႐ိုးစြဲေနတ့ဲ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ ပေပ်ာက္ဖို႔၊ လူသားခ်င္း စာနာမႈေတြ ျဖစ္တည္လာေစဖို႔၊ စစ္ပြဲနဲ႔ ပဋိပကၡေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစဖို႔ ဖန္တီးတဲ့ အေျခအေနကို ဦးတည္ေနတာ မရွိခ့ဲပါဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဖန္တီးတဲ့ဇာတ္ကားေတြမွာ ဆိုရင္လည္း အျခားတစ္ဖက္ကို ဗီလိန္အျဖစ္ပံုေဖာ္ၿပီး ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ ဖို႔ ခက္ခဲသြားတဲ့
ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြကို ပံုေဖာ္ခဲ့တာမ်ဳိး ေတာင္
ရွိခဲ့ပါေသးတယ္။
ဒီဘက္ႏွစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ ပရိသတ္ေတြ ၾကား လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြထဲမွာ ဆိုရင္လည္း မုုျဒာေခၚသံ ဇာတ္ကား
တစ္ကား ေလာက္ကသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်း မႈနဲ႔ အစဥ္အလာကို
ကမၻာမွာ ခ်ျပခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵမ်ိဳးကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့
ဇာတ္ကားအျဖစ္မင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
အႏုပညာဟာ အႏုပညာဖန္တီးမႈ​သက္သက္အတြက္လား၊
​​အႏုပညာဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္လားဆိုတာက
​ေခတ္အဆက္ဆက္ တည္ရွိခဲ့တဲ့ ျငင္းခုံမႈတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ
လႊမ္းမိုးမႈႀကီးမားတဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ အတြက္
႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ ဖန္တီးမႈတိုင္းမွာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာ ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္ေနတာ အမွန္ပါပဲ။
ကမၻာေပၚမွာ လူသားခ်င္းစာနာမႈကို ျဖစ္တည္လာေစမယ့္ နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္ကားေတြ၊ စစ္ပြဲနဲ႔ ပဋိပကၡေတြ ေနာက္ထပ္ျဖစ္ေပၚ မလာရေအာင္ ဖန္တီးပံုေဖာ္ထား တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ဇာတ္ကားေတြ အမ်ားျပားရွိခဲ့ပါတယ္။ ရ၀မ္ဒါႏိုင္ငံရဲ႕ လူမ်ဳိးတုံးသတ္ျဖတ္မႈကို ပံုေဖာ္ထားတဲ့ Hotel Rwanda ဇာတ္ကား၊ လူသားခ်င္းစာနာမႈ ကို ႏွလံုးသားထဲအထိ ထိုးေဖာက္ေစႏုိင္တဲ့ Beyond Border
ဇာတ္ကား၊ စစ္ပြဲၾကားက ေမတၱာတရား ကို ေဖာ္ၫႊန္းျပႏိုင္တဲ့ Hack Saw ဇာတ္ကား၊ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံရဲ႕
အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးမွာ အမွန္တရားနဲ႔ ထိခိုက္နစ္နာသူ
​ေတြအ​​ေပၚျပန္လည္စာနာေပးမႈကိုပံုေဖာ္ထားတဲ့ Forgiven
ဇာတ္ကား စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြအျပင္ လူမ်ဳိးေရး ခြဲျခားမႈေတြရဲ႕
အက်ိဳးအျပစ္ေတြကို ျမင္လာဖို႔၊ ခံစားႏိုင္လာဖို႔နဲ႔
အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈေတြထပ္ျဖစ္မလာေစဖို႔
ဖန္တီးပံုေဖာ္ၾကတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္ကားေတြဟာ
စံနမူနာယူစရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက လြဲမွားေနတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ကို ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ေဘာလိ၀ုဒ္ ဇာတ္ကားေတြဟာ သတိျပဳစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီ ရင့္က်က္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ အိႏိၵယလူ႔အဖြဲ႕အစည္းကေတာ့ အယူ၀ါဒမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေရွး႐ိုးစြဲ အယူအဆေတြ
ႀကီးႀကီးမားမား ရွိေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးလို႔ ျမင္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ အိႏိၵယလူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို ရဲရဲတင္းတင္းပဲ ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ေဘာလိ၀ုဒ္နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္ကားေတြ လည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။ ဘာသာေရး အယူသီးမႈေတြကို ေမးခြန္းထုတ္ထားတဲ့ PK ဇာတ္ကား၊ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို တန္ဖိုးထားဖို႔ ေထာက္ျပထားတဲ့ 3 adios ဇာတ္ကား၊ ဓေလ့ထံုတမ္း အစဥ္အလာေတြနဲ႔ က်ား၊မ ခြဲျခားမႈေတြရဲ႕ လြဲေခ်ာ္မႈေတြကို ေထာက္ျပထားတဲ့ Water ဇာတ္ကား၊ ေနာက္ က်ား၊မခြဲျခားမႈေတြကိုပဲ ေမးခြန္းထုတ္ထားတဲ့ PINK ဇာတ္ကား၊ အိႏိၵယနဲ႔ပါကစၥတန္ ၂ ႏိုင္ငံၾကားက အမုန္းတရားနဲ႔ ေမတၱာတရားကို ပံုေဖာ္ျပထားတဲ့ Bajrangi Bhaijaan ဇာတ္ကား၊ ဖို၀ါဒလြန္ကဲမႈနဲ႔ အိမ္တြင္း အၾကမ္းဖက္မႈေတြကို သတိျပဳေစႏိုင္တဲ့ Secret Superstarဇာတ္ကား စသည္ျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့ အယူအဆေတြကို ေထာက္ျပထားတာ၊ မတူကြဲျပားမႈေတြၾကား လူသားခ်င္းစာနာဖို႔၊ ေလးစားတတ္ဖို႔ ေထာက္ျပထားတဲ့ ေဘာလိ၀ုဒ္ဇာတ္ကား ေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ ဇာတ္ကားအမ်ားစုဟာ ျမင့္မားလွတဲ့ နည္းပညာအကူအညီ ယူထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေတြကို ဖန္တီးသူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚ ပြင့္လင္းမႈ၊ ရင့္က်က္မႈနဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးႏိုင္မႈေတြကသာ အေရးပါခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေဟာလိ၀ုဒ္၊ ေဘာလိ၀ုဒ္ဇာတ္ကားေတြန႔ဲ ယွဥ္လာခဲ့ရင္ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြအေနနဲ႔ ဖန္တီးမႈန႔ဲ နည္းပညာပိုင္းအရ အမီလိုက္ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္ဆိုေပမယ့္ အေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္နဲ႔
အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြကေတာ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ စံႏႈန္းေတြကို
အေလးထားမႈရွိမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အရာေတြပါ။
ဒီကေန႔ ျမန္မာ့လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဆိုင္ရာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈနဲ႔ အမုန္းတရား ေတြ ကို အေျခခံတဲ့ ပဋိပကၡေတြကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္လို ဆိုရွယ္နက္၀ပ္ခ္ေတြမွာ အမုန္းစကားေျပာ ဆိုမႈေတြကို ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ အေျခအေနလည္း ရွိလို႔ေနပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြ ေၾကာင့္ ထိခိုက္နစ္နာေနရတဲ့ သူေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိေနခဲ့ ၿပီး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖို႔ ဆိုတာက လမ္းခရီး တစ္၀က္မွာပဲရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီလိုအေျခအ ေနမ်ိဳးမွာ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းအတြင္းမွာ ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုေနတဲ့အေတြးအေခၚ အမူအက်င့္ေတြ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔ လူသားခ်င္းစာနာမႈနဲ႔ မတူကြဲျပားမႈေတြအေပၚ သဟဇာတျဖစ္လာဖို႔ဆိုတာက လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈႀကီးမားတဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြကလည္း အေရးပါေနတာ အမွန္ပါပဲ။
ျမန္မာ့လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအ တြင္းမွာ အမုန္းတရားနဲ႔ အမုန္းစကားေတြ မေျပာၾကဖို႔၊ မတူကြဲျပားမႈေတြကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔၊ စစ္ပြဲေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ခံစားလာႏိုင္ဖို႔ ဖန္တီးပံုေဖာ္ၾကတဲ့ စာေပေတြ၊ ကဗ်ာနဲ႔ ဂီတေတးသီခ်င္းေတြ ထြက္ရွိခဲ့တာ ရွိေပမယ့္ ပင္မေရစီးေၾကာင္းထဲက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြမွာ ျမင္ေတြ႕ရျခင္းေတာ့ မရွိႏိုင္ေသးပါဘူး။ လူ႔အခြင့္အေရး ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ေတြမွာ ၀င္
ေရာက္ျပသၾကတဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းတို စသည္ျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြ၊ စံႏႈန္းေတြ ဖန္တီးၾကတဲ့ ဇာတ္ကားေတြရွိေပမယ့္ ဒါေတြက ပင္မေရစီးေၾကာင္းအတြင္းက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ မဟုတ္သလို အမ်ားျပည္သူကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ႏိုင္ဖို႔က
လည္း အခက္အခဲေတြ ရွိေနဆဲပါ။
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ဖန္တီးဖို႔ ဆိုတာဟာ လူအင္အား၊ေငြအင္အားနဲ႔ နည္းပညာ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ မွန္ေပမယ့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို အသံုးခ်ၿပီး တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရး၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ စံႏႈန္းေတြ တည္ေဆာက္ေရးအထိ ရည္မွန္းသင့္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းအတြင္းမွာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရးမွာ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြက ပံ့ပိုးကူညီေပးၾကဖို႔ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရးကို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပံ့ပိုးကူညီေပးေရးဆိုတာက ပါတီတစ္ခုရဲ႕မဲဆြယ္စည္း႐ံုးေရး လုပ္ေဆာင္တာ၊ မဲဆြယ္ ဇာတ္လမ္း႐ိုက္ကူး တာထက္ပိုၿပီး သာလြန္တဲ့ အႏွစ္သာရတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရ စီ တည္ေဆာက္တယ္ဆိုတာမွာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြ၊ အမူအက်င့္ ေတြ နားလည္လက္ခံလာဖို႔ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုးစံႏႈန္းေတြကို အေလးထားလာဖို႔ တည္ေဆာက္ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရရင္ေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အေပၚ လႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ အခန္းက႑မွာ ေနရာယူထားၿပီး ဖန္တီးသူေတြကိုယ္တိုင္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ အမူအက်င့္နဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔မွာ လည္ပတ္ေနသလား၊ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက လြဲမွားေနတဲ့ အေတြးအေခၚ အမူအက်င့္ေတြကို ရဲရဲေထာက္ျပၿပီး လူသားခ်င္းစာနာမႈေတြ၊ မတူကြဲျပားမႈေတြအေပၚ သေဘာထားႀကီးမႈေတြ၊ ေမတၱာတရားေတြ ျဖစ္တည္လာဖို႔ ဦးတည္ေနသလားဆိုတာ ျပန္လည္သံုးသပ္ရမယ့္ အခ်ိန္တစ္ခုကို ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဟာ ဖန္တီးမႈအသစ္ေတြကို ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကတဲ့ ပရိသတ္မ်ားနဲ႔အ တူ ပံုသဏၭာန္အေဟာင္း၊ အေတြးအေခၚ အေဟာင္းမ်ားကေန ႐ုန္းထြက္ႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ေပၚကို ေရာက္ရွိလာၿပီလို႔ ယူဆ ႏိုင္တာေၾကာင့္ပါပဲ။ ။

No comments:

Post a Comment

"ကမၻာမွာ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ေစခ်င္သလဲ"

မှူးသစ် 7DAY သတင်းစာ ရိုက်တာသတင်းထောက် နှစ်ဦးဖြစ်တဲ့ ကိုဝလုံးနဲ့ ကိုကျော်စိုးဦးတို့ကို တရားရုံးကနေ ထောင်ဒဏ်ခုနစ်နှစ်ချမှတ် လိုက်ပြီးတဲ့ နောက...