ထူးအိမ္သင္(ကိုငွက္)


 ျမစ္မင္းေတြကို ခ်စ္ျခင္းဖြဲ႔ေလသူ ေမွာ္ဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရာဇ၀င္ 
သိမ္းတင္သား …

ညသည္ သန္းေခါင္ယံသို႔ ေျဖးေဆးစြာ ခ်ဥ္းကပ္ေန၏။
ျမစ္တစ္စင္းသည္ကား သဘာ၀တရား၏အလိုအတိုင္း တိုးတက္လာေနသည့္ ဒီေရတို႔ကို မျငင္းမဆန္လက္ခံေနေလသည္။ ျမစ္ေရတို႔ တျဖည္းျဖည္းတက္လာေလျပီ။ “သံလြင္ျမစ္” ကမ္းေဘးက သန္းေခါင္ယံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ေနတဲ့ည။သံလြင္ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္မူ စြန္႔ပစ္ခံရရွာေသာ သေဘၤာပ်က္ႀကီးတစ္စင္းကား မတည္ျမဲျခင္း၏ သေကၤတအလား အသက္မဲ့လ်က္ရွိေလသည္။ အဆိုပါ သေဘၤာပ်က္ႀကီးႏွင့္ သံလြင္ျမစ္ကမ္းသို႔ဆက္သြယ္ထားသည့္ “ကုန္းေဘာင္” ျပားဟုပညတ္ျပဳအပ္ေသာ သစ္သား တံတား ပ်ဥ္ခ်ပ္ေလးေပၚတြင္မူ ေမွ်ာ္လင့္ရင္ခုန္ျခင္းမ်ား၏ ျပတ္စဲရပ္ဆိုင္းျခင္းကို ခံခဲ့ရၿပီး ဘ၀ႏွင့္ဆႏၵ ဆက္စပ္၍မရႏိုင္ရွာေတာ့သည့္ လူငယ္တစ္ဦး။

“ကံၾကမၼာ၏စီရင္ျခင္း” ကိုခံယူရန္အသင့္ျဖစ္ေနသည့္ စိတ္က်ေနေသာ လူငယ္ေလး သည္ကား ေသရည္အိုးထဲစိတ္အဆာေျပလိုျငား ကူးခတ္ခဲ့ၿပီး လက္ပန္းက်ေနခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ႏွလံုးအိမ္ထဲမွာေတာ့ မိခင္ကိုခ်စ္ခင္ျခင္းမ်ားက မေမာတမ္းမပမ္းတမ္း ကုန္း ေဘာင္ပ်ဥ္ခ်ပ္ေလးမွသည္ စၾက၀ဠာအထိ ပ်ံ႕လြင့္ေနခဲ့ေလသည္။

သံလြင္ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ေတာ့ လူငယ္ေလး၏ မိတ္ေဆြတစ္စုသည္ကား သူတို႔ မိတ္ေဆြ၏ “ကံၾကမၼာစီခန္း” ကို အသိရွိရွိျဖင့္ မလႈပ္မယွက္ ၾကည့္ေနခဲ့ရရွာ၏။ “ၾကည့္ခ်င္ပြဲ”မဟုတ္ဘဲ ၾကည့္ေနရံုမွွတစ္ပါး သူတို႔ဘာမွ၀င္စြက္ဖက္ခြင့္မရွိေခ်။

ညဥ့္သည္ နက္သည္ထက္ နက္လာသလို ျမစ္ေရသည္ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္လာခဲ့ၿပီ။

“မင္းတို႔ငါ့အေမကိုလံုး၀မေျပာရဘူး” ဟူသည့္ လူငယ္၏အမိန္႔အား သူတို႔ မလြန္ ဆန္ႏိုင္ၾကသည္ပဲ။

“ဘယ္သူမွမလာၾကနဲ႔၊ ခင္ဗ်ားတို႔လာရင္က်ဳပ္ခုန္ခ်လိုက္မယ္” ဆိုသည့္ တိက်ျပတ္ သားသည့္ သူ၏ေသရည္မ်ားႏွင့္ လိမ္းက်ံထားေသာ အဆံုးစြန္ွဆႏၵကို သူတို႔ လိုက္ေလ်ာရ ေတာ့မည္လား။ သေဘၤာပ်က္ဆက္တင္ေဘးတြင္ လူငယ္တစ္စုထိုးဇာတ္တစ္ခု ကျပေန ၾကျခင္းေတာ့မဟုတ္ေခ်။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္။ ကံၾကမၼာ၏ဇာတ္ညႊန္းသည္ရုတ္ခ်ည္းေျပာင္း လဲခဲ့ေလသည္။

“အန္တီ…မသြားပါနဲ႔၊ ေရတက္လာၿပီး၊ အန္တီက်သြားလိမ့္မယ္”



ပါးလွပ္ေသာခႏၵာကိုယ္ႏွင့္သားေဇာကပ္ေနသည့္မိခင္တစ္ဦးမွာမူ ဘာကိုမွသတိမမူ ေတာ့။ သေဘၤာပ်က္ႀကီးဆီသို႔ ကုန္းေဘာင္ပ်ဥ္ခ်ပ္ျပားေလးမွတစ္ဆင့္ တြားသြားေနေခ်ၿပီ။ သူမအေနျဖင့္မတ္တပ္မရပ္၀ံ့ေလာက္ေအာင္ပင္သားေဇာကားဖိစီးေလးလံေနသည္ပဲ။ သား သည္ သူ႔အတြက္ စၾက၀ဠာ။

“သား…”

“ဟင္…အေမ”

“ငါ့အေမကို မင္းတို႔သြားမေျပာနဲ့ဆိုတာ မင္းတို႔သြားေျပာတယ္ေပါ့ေလ”

“သား…လာျပန္စို႔…ေရတက္ေနၿပီ…အေမနဲ႔လိုက္ျပန္စို႔”

“အေမျပန္ႏွင့္…သားလိုက္ခဲ့မယ္”

သူ႔သားသည္ ကတိတည္သူ၊ စိတ္အင္အားေကာင္းၿပီး သူမလုပ္ႏိုင္တာကို ဘယ္ ေတာ့မွမေျပာတတ္သည္ကိုအေမသိသည္။ ကမ္းေပၚမွျပန္ေစာင့္ရန္ မိခင္အိုတြင္ ခြန္အားမဲ့ သြားခဲ့ရွာၿပီ။ ဤတြင္ သားကအေမကို လက္တြဲလ်က္ ခက္ခဲစြာ ျပန္ေခၚလာရေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔မိခင္အားသြားေရာက္အေၾကာင္းၾကားခဲ့ၾကသည့္မိတ္ေဆြမ်ားအဖို႔လည္း သူ၏ ျပစ္တင္ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္းသံမ်ားမွေ၀းရာသို႔ စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာျပန္လာႏိုင္ခဲ့ေလေတာ့သည္။

သံလြင္သည္ “ကံၾကမၼာ၏စီးနင္းျခင္း” ဟူသည့္ ထိုးဇာတ္ကို ၿပီးဆံုးေအာင္မကျပႏိုင္ခဲ့ ပါေခ်။

“သား…သား ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ”

“သားျဖစ္ခ်င္တာကို ျဖစ္ေစရမယ္”
ပါးလွပ္သြယ္လ်ေသာ မိခင္အိုသည္ သူ၏ေသြးမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းျဖစ္တည္လာရရွာသူ သူခ်စ္ေသာသားႀကီးအား စိတ္ခြန္အား၊ ရုပ္ခြန္အားမ်ား သူမတတ္ႏိုင္သည္ထက္ပို၍ျဖည့္ စည္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကတိျပဳခဲ့ရွာေလသည္။

“သန္းေခါင္ထက္ပို၍ညဥ့္မနက္ေတာ့ၿပီ”ဟ “အဆံုးစြန္ေသာ စြန္႔လႊတ္ျခင္း” က်ဆံုးျခင္း မ်ားကိုေနာက္ခ်န္ရစ္ကာ မနက္ခင္း အရုဏ္ဦးတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ဖူးပြင့္လာေတာ့မည့္ သီခ်င္း ပန္းပြင့္မ်ားအတြက္ လူငယ္သည္ျမစ္၏ေတးသြားႏွင့္ေတးကဗ်ာတို႔အား အခ်ိဳးညီေပါင္းစပ္ ခဲ့ေလသည္။

“ျမစ္တစ္ခုလို အခ်ိန္မ်ားစီးဆင္းဆဲ…လူ႔ဘ၀ကို တို႔ရရွိခဲ့တယ္”

“ေလာကမွာ ကိုယ္အသက္ဆက္ဖို႔အတြက္ တျခားဘ၀ေတြ ဆံုးရႈံးမသြားဖို႔ပဲ”

အဆိုပါ သားအမိ၏ “သံလြင္ျဖစ္စဥ္” သည္ကား တကယ့္မွန္ကန္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာဘြဲ႔မဟာျဖစ္ေၾကာင္း မိခင္အိုေဒၚျမရင္ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ လူငယ္ေလးမွာ ကိုေက်ာ္ျမင့္လြင္(ေခၚ) ကဗ်ာေရးသူ သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္၊ ခ်စ္ကိုယ္ေတြ႔ ဖြဲ႔ခဲ့သည့္ “လင္းထက္”ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ လူဦးေရအထူထပ္ဆံုး၊ လူေနမႈအသိပ္သည္းဆံုး တိုင္းေဒသ ႀကီးျဖစ္ရံုမက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စပါးက်ီႀကီးျဖစ္သည့္ ဧရာ၀တီတိုင္း၏ၿမိဳ႕ေတာ္ “ပုသိမ္”ကား ေသးသေလာက္ခမ္းနားႀကီးက်ယ္သည့္ သမိုင္းစဥ္ထုထည္ထူထူျဖင့္ ေအးေဆးပ်င္းရိေန ေလသည္။ “င၀န္”ျမစ္ႀကီးသည္ၿမိဳ႕ကိုႏွစ္ျခမ္းခြဲကာရထားတို႔ကိုရပ္တန္႔ပစ္လိုက္သည္။ ေမာ္ ေတာ္ကားတို႔ကို ပင္လယ္အထိေခၚသြားသည္။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးတို႔အတြက္ လႈိင္း ေလၿငိမ္ရာ ကၽြန္းရိပ္သာလမ္းဆံုးၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ေသာပုသိမ္သည္ လူပ်င္းမ်ားစြာ (အထူးသျဖင့္) အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္၊ ဉာဏ္ႀကီးရွင္တို႔ကို ဂုဏ္သေရရွိစြာ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ေလ သည္။

၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ မြန္တို႔ဌာန ရာမညမွ ဧရာ၀တီတိုင္း ပုသိမ္သို႔ က်န္းမာေရးပညာ အရာရွိ ဦးထြန္းျမင့္အမည္ရွိ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းတစ္ဦး ေရာက္ရွိလာခဲ့ေလသည္။ သံလြင္ျမစ္၀ွမ္း သားတစ္ဦးအား“င၀န္”သည္ လက္ခံလိုက္ေလသည္။ ေနာက္ ခုနစ္ႏွစ္အၾကာ ၁၉၆၁-၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚျမရင္အမည္ရွိသံလြင္သူ၊ သူနာျပဳဆရာမေလးတစ္ေယာက္သည္လည္း ပုသိမ္ သို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ ေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။ က်န္းမာေရး႒ာန ၀န္ထမ္းႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးထြန္းျမင့္ႏွင့္ ေဒၚျမရင္တို႔သည္ ၁၉၆၂ တြင္ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္သာမက ႏွလံုးသားတာ၀န္ကိုပါ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ပုသိမ္တြင္ထူေထာင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကေလသည္။

သမိုင္းေခတ္တစ္ခု၏စပ္ကူးမတ္ကူးကာလျဖစ္ေသာထိုအခ်ိန္က ပုသိမ္တြင္ပုဂၢလိက ပိုင္ေဆးတိုက္ႀကီး ၂ ခုရွိခဲ့သည္။ ပုသိမ္ေဆးရံုႀကီးမွအထက္တန္းသူနာျပဳဆရာမႀကီး Sister ေဒၚသန္းစိန္ႏွင့္ ခင္ပြန္းသည္ဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာဖာတားတို႔၏ေဆးတိုက္ႀကီးႏွင့္ ဆရာ ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာအယ္လ္ေဖာင္၊ ေဒၚေႏြးတို႔၏ေဆးတိုက္ႀကီးတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ဦးထြန္းျမင့္၊ ေဒၚျမရင္တို႔၏ ရင္ႏွစ္သည္းျခာ သားရတနာျဖစ္လာသည့္ သားႀကီး ကိုသန္းထြန္းစိုးအား ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ ဘန္႔ေဘြးကုန္းရပ္ရွိေဒါက္တာဖာတား၏ေဆးတိုက္ႀကီးတြင္ ၁-၇-၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ေမြးဖြားခဲ့၏။ ပုသိမ္တြင္ အခ်င္းျမွဳပ္ခဲ့သည္။ ကိုသန္းထြန္းစိုး (ေခၚ) ကိုေက်ာ္ျမင့္လြင္အား “င၀န္” သည္ လက္ခံရရွိခဲ့ၿပီးသူကေတာ့ ကမာၻေက်ာ္ ဒသနပညာရွင္ “ဟိုက္ရာကလီတပ္စ္”၏ “သူသူငါငါ ျမစ္တစ္စင္းထဲတြင္ ေရႏွစ္ခါမခ်ိဳးႏိုင္” ဟူေသာ ဒသနကို “င၀န္”ထံမွ ရရွိကာ “ကမာၻေျမျပင္အတြက္ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္” ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။ ငယ္နာမည္ ကိုဘဲဥဟုအမည္တြင္ေသာသူ႔သားႀကီးေမာင္ေမာင္ဘဲဥ လသားတြင္ ၀န္ထမ္း တို႔၏ သေဘာသဘာ၀အရသူ႔ေမြးရပ္ေျမ“ေမာ္လၿမိဳင္”သို႔ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္ရခဲ့သည္ဟု ေဒၚျမရင္ က ေျပာျပသည္။

“သားသား ၂ ႏွစ္သားမျပည့္ခင္မွာပဲ တို႔ပုသိမ္ကိုျပန္ေရာက္ရျပန္တယ္၊ တို႔က Posting ျပန္ရေပမယ့္ သူ႔အေဖကပုသိမ္ကေနေျပာင္းလို႔မရဘူးေလ၊ ဒါနဲ႔ပဲတို႔ေတြ ပုသိမ္မွာ ၿမဲသြားခဲ့ရေတာ့တာပဲ။ က်န္တဲ့ကေလးေတြလည္းပုသိမ္မွာပဲေမြးခဲ့ရေတာ့တာေပါ့” ဟု အရီး ေဒၚျမရင္က ေျပာျပသည္။ သားႀကီးၾသရသ သားႀကီးေမာင္ေမာင္ဘဲ(ဘဲဥ)အား ေဒါက္တာ ဖာတား၏ ေဆးတိုက္ႀကီးတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ဦးထြန္းျမင့္၊ ေဒၚျမရင္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ က်န္သည့္သူတို႔သားသမီးမ်ားအား သူတို႔မိသားစုအေျချပဳရာ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ျပည္ေတာ္သာတိုက္ တန္းတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသည္ဟုဆိုသည္။ သူတို႔၏ သမီးႀကီး မိမိုး၊ သားဉာဏ္ဉာဏ္၊ သမီး မိေတာက္တို႔ကို ၀မ္းဆြဲဆရာမႀကီးေဒၚအုန္းျမကေမြးဖြားေပးခဲ့ၿပီး ႏို႔ညွာသားေအာင္ေအာင္ ကိုေတာ့ ဆရာမႀကီးနန္႔တင္ေမေအးကေမြးဖြားေပးခဲ့သည္ဟု အရီးကေျပာျပသည္။ သူတို႔ မိသားစုအတြက္ အေထြးဆံုးသား ေမာင္ဆုကိုေတာ့ ပုသိမ္တုိင္းေဆးရံုႀကီးတြင္ သားဖြား မီးယပ္ဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာဦးေမာင္ေမာင္ကိုယ္တိုင္ ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

ကိုေက်ာ္ျမင့္လြင္မွ အစျပဳ၍ သူတို႔ တစ္အူထံုဆင္းေမာင္ႏွမအားလံုး ပုသိမ္သား စစ္စစ္၊ ပုသိမ္ဇာတိမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။

၀န္ထမ္းသားသမီးမ်ားအတြက္မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအစသည္ ေန႔က ေလးထိန္းေက်ာင္း (၀ါ) မူႀကိဳေက်ာင္းျဖင့္စတင္ခဲ့ၾကရသည္သာမ်ားေပသည္။ မိဘႏွစ္ပါးက ၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္ရကား သူတို႔ကိုထိန္းေက်ာင္းဖို႔ မည္သူက တာ၀န္ယူပါမည္နည္း။ အထူးသ ျဖင့္ တစ္ရပ္တစ္ရြာက လာေရာက္အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားအဖို႔ ႀကီးစြာေသာ အခက္အခဲ ျဖစ္ရေလသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ အတိုင္မီကာလက ပုသိမ္တြင္ ေန႔ကေလးထိန္းဌာနတစ္ခုသာ ရွိခဲ့သည္။ ယင္း ဌာနက “လစာနည္း” ၀န္ထမ္းမ်ား၏ သားသမီးမ်ားကိုသာလက္ခံခဲ့သည္။ ဤတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္ (ေခၚ) ေမာင္ဘဲဥအတြက္ ခက္ရေခ်ၿပီ။ ဤသို႔ေသာ အခက္ အခဲကို သူ႔ဖင္ဦးထြန္းျမင့္ဦးေဆာင္ၿပီးေျဖရွင္းခဲ့သည္ဟု ဦးထြန္းျမင့္က ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့ သည္။

“တို႔ ပုသိမ္မွာ…အခု “ေထာင္ကုန္းရပ္ကြက္”မွာ ရွိေနတဲ့ “ကိုယ္ထူကိုယ္ထ မူႀကိဳ ေက်ာင္း” အိမ္မည္းႀကီးဟာ ငါတို႔စေထာင္ခဲ့တာေပါ့ကြာ။ ငါရယ္၊ ပုသိမ္တိုင္းေဆးရံုႀကီးက ေရာဂါေဗဒ ဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာဦးခင္ေမာင္၊ သူ႔ဇနီး ေဒၚခင္ခင္ညြန္႔၊ ဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦးသိန္းထိုက္ရယ္၊ နာမည္မမွတ္မိေတာ့တဲ့စိုက္ပ်ိဳးေရးမန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ရယ္စုေပါင္းၿပီး အဲဒီ ဦးေက်ာ္တင့္ (တိုင္းက်န္းမာအၿငိမ္းစား) တို႔အိမ္နားက အိမ္မည္းႀကီးကို သြားငွားခဲ့ ၾကတာပဲကြာ…”

“တို႔ကပဲ ေကာ္မတီလုပ္ၿပီးစေထာင္ခဲ့တာ၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ “ပဒင္းတန္း”က မူ ႀကိဳေက်ာင္းက လစာျမင့္တဲ့ ၀န္ထမ္း သားသမီးေတြကို လက္မခံဘူး၊ ေနာက္ၿပီး သား၂ ေယာက္ဆိုရင္လက္မခံဘူးကြာ၊ တို႔ေထာင္တဲ့ကိုယ္ထူကိုယ္ထမူႀကိဳေက်ာင္းအတြက္ဆရာမ လိုက္ငွားေတာ့ ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ရတယ္ကြ၊ ဆံထံုးႀကီးအႀကီးႀကီးနဲ့ကြာ… ဆရာမ ေဟာင္းႀကီးပါ၊ ေဒၚသန္းေအာင္တဲ့ကြ”

ဤသို႔ျဖင့္“ေထာင္ကုန္းမူႀကိဳ” တြင္ ေမာင္သန္းထြန္းစိုး ေနခဲ့ရေတာ့သည္။ မိဘႏွစ္ ပါးက ပုသိမ္ရွိ ေဒသႏၲရေဆးခန္းႀကီး၂ခုျဖစ္သည့္ “ကုသိႏၷာရံု”ေဆးခန္းႏွင့္ “တလိုင္း ေခ်ာင္း”ေဆးခန္းႀကီး မ်ားတြင္ ေန႔စဥ္အလုပ္ဆင္းခဲ့ရၿပီး သူတို႔သားႀကီးကို မနက္ပို႔ညေနႀကိဳ လုပ္ခဲ့ရပါသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အရီးေဒၚရင္ျမကမူ သူ႔သားႀကီး၏ ဘ၀အစကို တမ္းတစြာ ေျပာျပေနပါသည္။

“အဲဒီ ဆရာမႀကီးေဒၚသန္းေအာင္ကစလို႔ ေထာင္ကုန္းမူႀကိဳေက်ာင္းက ဆရာမေတြ အားလံုး သူ႔ကို “ေမာင္သန္းထြန္းစိုး” လို႔ပဲ ဒီေန႔ထိ သိၾကေတာ့တာ။ “ေက်ာ္ျမင့္လြင္” ဆိုၿပီး သူတို႔မသိဘူး။ တို႔ဘႀကီး မြန္လူမ်ိဳး ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ဇာတာခြင္နဲ႔တြက္ခ်က္မွည့္ေပးတာ ေမာင္သန္းထြန္းစို… တဲ့၊ အဲဒါ သူ႔အဖြား(အေဖ၏အေမ)က “အမေလးေတာ္…ငါ့ေျမးကို သခင္ သန္းထြန္းနဲ႔ သခင္စိုး၊ ဒီလူၾကမ္းႀကီးေတြနာမည္ေတာ့ မေပးလိုက္ပါနဲ႔ကြယ္” ဆိုၿပီး လူႀကီးပီပီ ကန္႔ကြက္ခဲ့ရာမွ“ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္” ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာျပသည္။ အဆိုပါဘုန္းေတာ္ ႀကီးကပဲမြန္နာမည္ “ေပၚစြမ္း” ဟုေပးခဲ့ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပသည္။ “ဒီေကာင္ဟာ လက္ဖ်ားေငြသီးမယ္ ကေလးပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ “ေပၚစြမ္း”လို႔ေခၚရမယ္ဟု ဆိုခဲ့သည္တဲ့။ “ေပၚစြမ္း”သည္ မြန္ဘာသာျဖင့္ “ကိုေငြသီး” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္ဟု အရီးက ေျပာျပသည္။

သူကေတာ့ “ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွမရွိဘဲ သိကၡာရွိခ်င္ေသးသတဲ့” ဟူ၍ “အေမ့ရဲ႕ ဒုကၡအိုးေလး” ကို ဖြဲ႔သီသြားခဲ့ေလသည္။

ငယ္နာမည္ ဘဲဥ၊ ေပၚစြမ္း၊ သန္းထြန္းစိုး၊ ေက်ာ္ျမင့္လြင္ဆိုသည့္ ပုသိမ္သား မြန္-ျမန္မာ ကျပားေလးသည္ ဆံထံုးေတာ္ႀကီး ေဒၚသန္းေအာင္၏လက္တြင္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို စတင္ျဖတ္သန္းခဲ့ရသူ ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။

ဗီဇႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ဘယ္အရာက အေရးႀကီးသနည္းဟူသည့္ ေမးခြန္း၏အေျဖကို မည္သူကမွ် ယေန႔ထက္တိုင္ အေျဖထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသူးေခ်။ အျငင္းပြားေနၾကဆဲ။ သို႔ေသာ္ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း လိုအပ္သည္ကေတာ့ ျငင္းခ်က္ထုတ္စရာ ပုစၧာ မဟုတ္ပါေခ်။

ကိုေက်ာ္ျမင့္လြင္ႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကအရာရွိမ်ားကို တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ေနထိုင္ရန္ေပးထားသည့္ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာ တိုက္တန္းမ်ားျဖစ္သည္။ “ျပည္ေတာ္သာ” တိုက္တန္းမ်ား၊ လံုးခ်င္းတိုက္မ်ားသည္ကား တိုင္းအဆင့္အရာရွိ၀န္ထမ္း မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕လည္ ရုပ္ရွင္ရံုႀကီးႏွင့္ ၂ရံုႏွင့္ မကြာေ၀းလွေခ်။

ဤသို႔ေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ သူ႔အတြက္ အႏုပညာအျမဳေတကို ႀကီးရင့္ရွင္သန္ေစရန္ ေရခံေျမခံေကာင္းခဲ့ေစသည္ဟု ယူဆရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိမွတစ္၀ မိဘႏွစ္ပါး၏ စရိုက္လကၡဏာႏွင့္ ၀ါသနာအထံုတို႔ကလည္း ႏုနယ္သည့္ႏွလံုးသား ႏွင့္ ဦးေႏွာက္အတြက္ စံျပဳစရာျဖစ္ခဲ့သည္ကို အနည္းႏွင့္အမ်ားေတာ့ လက္ခံရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္ ေရဒီယိုဖက္ရင္းအိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္သည္က သူ႔ဖခင္၏ ေရဒီယိုေလးသာတည္း။ သူ႔ဖခင္ဦးထြန္းျမင့္သည္ “မဟာဂီတ”အႏုအလွေတးတို႔တြင္ ၀ါသနာထံုလွေလသည္။ ထိုကာလမ်ားဆီက ၀န္ထမ္းမ်ားအဖို႔ စေနေန႔၀က္၊ တနဂၤေႏြရံုးပိတ္ရက္ မ်ားကား အျပည့္အ၀လွပခဲ့ေသာ မိသားစုပိုင္ အားလပ္ရက္စစ္စစ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ေခ်သည္။ ဤဖခင္၏ အစီအမံျဖင့္ သူတို႔တိုက္ခန္းေလးတြင္ ရံဖန္ရံခါဆိုသလို မဟာဂီတသံမ်ားျဖင့္ ထံုမႊမ္းခဲ့ရေလသည္။ သူသည္ “ေထာင္ေရာင္ေနပတ္ပ်ိဳး” ႏွင့္ ယဥ္ပါးခဲ့ရသူ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

“စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြဆိုရင္ အလွည့္က်လူႀကီးေတြကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဆိုၾကတီးၾက တာေပါ့ေလ၊ တစ္ခုခုေကၽြးၿပီးေတာ့ေပါ့ကြာ၊ “ဦးအိမ္တက္”တို႔ “ဆရာေမာင္”တို႔ “ဦးဘေသာင္း”တို႔ မင္းတို႔ ယိုးဒယားကုန္းရပ္ကြက္က “ဦးလွထြန္း”တို႔နဲ႔ေပါ့။ ဦးလွထြန္း ဆိုတဲ့ အဖိုးႀကီးဆိုရင္ သီခ်င္းႀကီးဆိုတာ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့၊ အသံ၀ါႀကီးနဲ႔ကြာ၊ တို႔က ကာလေပၚေတြမဟုတ္ဘူး၊ သီခ်င္းႀကီး၀ိုင္းပါ။ ပတၲလား၊ တေယာနဲ႔ ဘင္ဂ်ိဳေတြလဲ ပါတာေပါ့၊ အဲဒီတုန္းက ပုသိမ္မွာ ဘင္ဂ်ိဳေကာင္းတာ ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ေလာက္ပဲရွိတာ၊ ဒီအထဲမွာ ‘ဗႏၶဳလထီးဆိုင္’က‘ဦးေငြလြယ္’ ဆိုတဲ့ တရုတ္ႀကီးဟာ အေကာင္းဆံုးပဲကြ၊ သူက သီခ်င္းႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးရတယ္ “ဦးထြန္းျမင့္က သူ႔သားႀကီးေမာင္သန္းထြန္းစိုး ယဥ္ပါးႀကီးျပင္းခဲ့ရသည့္ သူတို႔၏ ဂီတ၀ိုင္းအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

ေန႔ခင္းဘက္တြင္ မူႀကိဳေက်ာင္းတက္ရၿပီး၊ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ သီခ်င္းႀကီး၊ သီခ်င္းခံမ်ားျဖင့္ ယဥ္ပါးႀကီးျပင္းခဲ့ရသူ ေမာင္သန္းထြန္းစိုးတစ္ျဖစ္လဲ ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္ တစ္ေယာက္ ဂီတအႏုပညာကို ခံုမင္တက္မက္ဖို႔ လံုေလာက္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းခံ မ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူ႔ဖခင္က သူ ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္သားေလာက္တြင္ ဘာဂ်ာ(ဟာမိုနီတာ) ေလးတစ္လက္ စတင္၀ယ္ေပးခဲ့သည္တြင္ သူက စူးစမ္းေသာကေလးတို႔ သဘာ၀အတို္င္း တစ္စစီျဖဳတ္ပစ္လိုက္သည္ဟု ေျပာသည္။ ဆန္းၾကယ္သည့္ အသံထြက္ တူရိယာ ပစည္းေလးကို ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ စူးစမ္းစရာေကာင္းေနသည္ထင့္။ သူ မတီးတတ္ မမႈတ္တတ္သည့္ လူႀကီးမ်ားတီးခတ္ေနၾကသည့္ ဘင္ဂ်ိဳ၊ တေယာ၊ ျမန္မာဂီတ၊ ပတၲလား တို႔ထက္ သူပိုင္ဆိုင္သည့္ ‘ဘာဂ်ာ’ ေလးကို သူစိတ္၀င္တစား စူးစမ္းလိုခ်င္သည္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ၿမိဳ႕လယ္ ရုပ္ရွင္ရံုႀကီး ၂ ရံုႏွင့္ မကြာေ၀းလွေသာ သူတို႔ေနထိုင္ရာ ‘ျပည္ေတာ္သာ’ တိုက္တန္းမွ အနည္းငယ္ဆက္သြားလ်င္ ပုသိမ္၏ ၿမိဳ႕အသည္းႏွလံုး၊ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္ရွိ မိဖုရား ႀကီးဥမၼာဒႏၲီ၏ ေကာင္းမႈေတာ္ ‘ေရႊမုေ႒ာ’ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ေရာက္သည္။ ယခင္ကာလ မ်ားက ပုသိမ္သည္သေဘၤာျဖင့္သာ မဟာရန္ကုန္အပါအ၀င္ အျခားျမစ္၀ကၽြန္းေပၚၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားသို႔ သြားလာႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ င၀န္ျမစ္သည္ ေကြ႔ေကာက္စီးဆင္းလ်က္ ပုသိမ္သို႔ ေခၚေဆာင္ခဲ့သည္။ ပုသိမ္ကို၀င္လ်င္ ‘ေရႊမုေ႒ာ’ ေစတီအား ၃ ႀကိမ္ ဦးခိုက္ရသည္ဟု ေျပာစမွတ္ရွိသည္။ ပုသိမ္ကမ္းနား ‘ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း’ တံတားမွတက္တက္ခ်င္း ဘုရားႀကီး အား ဖူးေမွ်ာ္ရေပမည္။ ေရႊမုေ႒ာဘုရားႀကီး၏ ေတာင္ဘက္ ေစာင္းတန္းႀကီးကား ပုသိမ္ျမစ္အထိ ေရာက္သည္။ ေစ်းလည္းရွိကာ ‘နတ္လမ္းေစ်း’ ဟုေခၚတြင္သည္။ ယခုေတာ့ ေစာင္းတန္းႀကီးသာရွိေတာ့ၿပီး ေစ်းကားမရွိေတာ့ၿပီ၊ ဘုရားႀကီးတြင္ႏွစ္စဥ္ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴပြဲ၊ တပို႔တြဲလစတုမတူထိုးပြဲ၊ မသိုးသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ စသည္ျဖင့္ရွိသည္။ တစ္ခုေသာ ‘ေရႊမုေ႒ာေစတီႀကီး’ ၏ ထီးေတာ္တင္လွဴပြဲႀကီးတြင္ ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးျဖင့္ ခမ္းခမ္းနားနား ပူေဇာ္တင္လွဴခဲ့ရာ မူႀကိဳေက်ာင္းသား ေမာင္သန္းထြန္းစိုး (၀ါ) ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္မွာ မခံႏိုင္ေအာင္ စိတ္လႈပ္ရွားသြားၿပီး ပုဆိုးေလး ခါးေတာင္းႀကိဳက္ကာ ေကြးေနေအာင္ က, ေလသည္တဲ့၊ သူကေသာအခါ သူ႔ညီအႀကီးဆံုး ကိုဉာဏ္စိုး(ယခု) လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ (FISCA Co)မွာလည္း အစ္ကိုႀကီးႏွင့္အတူ ေကြးေနေအာင္ကခဲ့ၾကသည္ဟု သူတို႔မိခင္ႀကီးက ေျပာသည္။ ေရဒီယိုဖက္အိပ္ၿပီး ‘၀င္းဦး’ ကို အသည္းစြဲႀကိဳက္ခဲ့သူ၊ ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္၏ ပထမဆံုးေသာ Performance ဟုပင္ မွတ္တမ္းျပဳရေပမည္။ ဒီလိုႏွင့္ ‘ေပၚစြမ္း’ ေခၚ ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္လြင္တစ္ေယာက္ မူလတန္းေက်ာင္း တက္ခဲ့ရေလသည္။ သူတို႔အိမ္ႏွင့္ အေ၀းလွေသာ အမွတ္(၂၀) အမက၊ ဥမၼာဒႏၲီ ရပ္တြင္ ျဖစ္သည္။ တရုတ္ေက်ာင္းဟု အမည္တြင္ေသာ အမွတ္(၂၀) အမကသည္ ၿမိဳ႕ရွိေၾကးရတက္၊ လူကံုထံသားသမီးမ်ား၊ စာေတာ္သူမ်ားျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္သည့္ ေက်ာင္းလည္းျဖစ္သည္။

အပိုင္း(၂)  ဆက္ရန္






ထူးအိမ္သင္ ကဗ်ာမ်ား


... အေမ ...
မိန္းမတကာထက္၌ က်ေနာ္ေလးစားျမတ္ႏိုးမဆံုးေသာ
အနာဒိအနႏၲေမတၱာရွင္ “ ခ်စ္ေသာ ေမေမ ” သို႔ ...

အေမ .....
သားေတာ့ မီးေလာင္ေနၿပီ
လူေတြကေတာ့ ရယ္မွာပဲ
သားရင္ထဲမွာ
ကဗ်ာ ...
ကဗ်ာ ...
ကဗ်ာ ...
သက္သာရာ ရမလားလို႔ပါ
(ဒီတစ္ခါေတာ့ျဖင့္)
၀မ္းေရစပ္ရင္လည္း
နည္းနည္းခြင့္လႊတ္ပါအေမ
သားေတာ့ မီးေလာင္ေနၿပီ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္



... ျမ ...
အခါတစ္ပါး၌ သူမ၏လက္၀ယ္
ထက္ “ျမ” ေသာ ျမားတစ္စင္းတည္၏။
သို႔ေသာ္ “ေတး” မရွိ။
ထိုအခါ
ငါ၏လက္၀ယ္
ခ်ဳိ ”ျမ” ေသာ ေစာင္းတစ္အိုးတည္၏။
သို႔ေသာ္ “ႀကိဳး”မရွိ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္၊ ေမာင္မိုးေက်ာ္၊ အရိုင္းျဖဴ
(အဲဒါ သူ႔ကေလာင္ေတြပါ)


... စင္သီယာ ၁ ...
ငါမငိုဖူး
ျပာပံုမွာလူးတဲ့ဘ၀
လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစရွာတုန္း
မင္းအမုန္းကိုေမ့လို႔
အေငြ႕ပ်ံေနတဲ့မ်က္ရည္
ေလေပြနဲ႔ သစ္ရြက္
ေခြၽးစက္ေတြ ေခြၽရဦးမယ္
တကယ္ပါ စင္သီယာ
ငါမငိုဖူး ...
ပထမဆံုး မင္းအတြက္ငါ
ေသခဲ့တာၾကာၿပီ
မေႂကြနဲ႔စင္သီယာ
ငါ ...
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္


... စင္သီယာ ၂ ...
ငါ့ကဗ်ာ ဘယ္မွာလဲ
မရဲတရဲ ေမးခြန္း
တိုးတိတ္လြန္းမွာသိတယ္
နယ္မခ်ဲ႕မီနဲ႔ ေ၀ဒနာ
ငါမေနတတ္ဖူး
အရူးတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြမ္းခ်င္းကို
မင္းဘာေၾကာင့္ နားေထာင္ခ်င္တာလဲ
အသဲမွာစြဲတဲ့ ႁမွားခ်က္ဟာ
လူမသိဘဲ အသက္ေသေစတယ္
ေႏြမွာျဖစ္တဲ့ မိုးတိမ္ဟာ
မုတ္သုန္မလာခင္ အိပ္စက္ရဦးမယ္
မင္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးရယ္ေမာသံမွာ
ငါေသခဲ့ၿပီ စင္သီယာ
ငါ့ကဗ်ာဘယ္မွာလဲ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္


... စင္သီယာ ၃ ...
ငါမေျပာေတာ့ဖူး
မင္းဦးေႏွာက္ႏြံအိုင္ေတာမွာ
ေဘာဂေဗဒဇယားခ်ပ္ေတြ
မ်က္ေတာင္ခတ္တဲ့ကိန္းဂဏန္းေတြ
“ေငြ .. ေငြ .. ေငြ ” (မင္းတို႔)
ဆိုေနက် သီခ်င္းတစ္စမို႔
ငါအလြတ္ရေနၿပီ
ဒီအမႈိက္ပံုထဲ၊ ငါ့ကိုမဆြဲနဲ႔စင္သီယာ ငါမလာႏိုင္ဖူး
စူးစူး၀ါး၀ါးေအာ္ဟစ္
ေခြၽးမိုးေအာက္နစ္ပါေစ
မင္းၿပံဳးေန စင္သီယာ
ငါမေျပာေတာ့ဖူး .. ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္



... စင္သီယာ ၄ ...
မင္းမညာနဲ႔
ကြန္ပ်ဴတာႏွလံုးသားေရွ႕
အသံမဲ့ေနတဲ့ တိတ္တစ္ေခြ
မင္းငိုေနသလား .. အခ်စ္
အက္စစ္မ်က္ရည္ေတြပဲ
ငရဲဆန္လွတယ္
မင္းဘ၀ ... မင္းအသက္
မင္းဟာ စက္႐ုပ္ပဲ
မင္းလုပ္သမွ် ဆႏၵမဲ့တယ္
ယႏၲယားရဲ႕ လည္ပတ္မႈျဖစ္စဥ္မွာ
ေငြဟာ ေလာင္စာပဲ စင္သီယာ
မင္းမညာနဲ႔ ... ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္



... စင္သီယာ ၅ ...
မင္းကို ငါခ်စ္တယ္
ရာစုႏွစ္ေပါင္မ်ားစြာမွာ
လူေတြဒါပဲ ေျပာၾကတယ္
ငါ့အတြက္စကား (၅) လံုး
မင္းအၿပံဳးက ၀ါးၿမိဳခဲ့
သေရာ္တဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေတြ
“ခြၽင္” “ခြၽင္” ျမည္ေနတယ္
ေျမႀကီးသားဘ၀မွာ
အဇၩတၱိကမီးပံုေၾကာင့္
ငါ့ရင္အံုလူသတ္ကြင္းထဲ
သားရဲေတြအစာေတာင္းၿပီး
အသက္နဲ႔အညီအမွ် က်ိန္ဆို
မုိးၿပိဳတယ္ စင္သီယာ
မင္းကို ငါခ်စ္တယ္
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္


... မႏွင္းျဖဴ ...
“ တစ္ ”
ခ်စ္သူ
သင့္ႏွလံုးသားသည္
ပ်ားသို႔ခ်ဳိ၏။
သို႔ၿပီးတကား
ဓားသြားမူ ထက္စြာ၏ .. ။

“ ႏွစ္ ”
ေဆာင္းဦးေပါက္ညမ်ားရဲ႕
ပြင့္ဦးႏွင္းဆီျဖဴဟာ၊ ငါ့သခင္မ
ငါ့ဘ၀ရဲ႕ ကိုယ္ပြားအသက္ပါ။
မင္းဘ၀နဲ႔ ငါရွင္သန္တယ္။
ပ်ဳိရြယ္ျခင္း၊ ခ်ဳိျမတဲ့အဆိပ္
အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္ထဲက
နတ္သမီးတစ္ပါးရဲ႕ အလွကို ငါမွတ္မိခဲ့ၿပီ။
ဒီဇင္ဘာမွာ ႏွင္းက်တယ္
တစ္လလံုးပါပဲ
ပထမဆံုးႏွင္းပြင့္ကေတာ့
သူေပါ့ကြယ္၊ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴျဖဴ
ငန္းေမႊးေတာင္သြင္တူေသာ
ႏူးညံ့ေခ်ာႏုျခင္းနဲ႔ ငါ့ရဲ႕အသက္
အိပ္မက္အၿပံဳးရွင္ေပါ့ ၊ သူ ....
“ မႏွင္းျဖဴ ” ေလ။

“ သံုး ”
“ မႏွင္းျဖဴ ”
မင္းဘယ္သူလဲ ..
ငါကလြဲလို႔ ၊ မင္းေတာင္မွမသိ
ျမတ္ႏိုးမိသူပါ။ သူဟာ ...
ငါ့ဘ၀ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး
ႏွင္းဖံုးေတာင္တန္းမ်ားရဲ႕ နတ္မိမယ္
သံေယာဇဥ္အႏြယ္မ်ားရဲ႕ မိခင္
ပြင့္ဦးသခင္ ဆိုႏိုင္ပါရဲ႕။
ႏြဲ႕လ်တဲ့ေျခလွမ္းမ်ား
ငါ့ႏွလံုးသားမွာ ..
ဒဏ္ရာထင္ေအာင္ ျပင္းထန္ခဲ့ ၊ ကဲ ...
ဒီလိုဘယ္သူသိမလဲကြယ္။

“ေလး”
ေဆာင္းညရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းအစြန္းမွာ
လမ္းမ်ားေပၚ “ငါ ” ေတးသီခဲ့တယ္
နားမလည္ႏိုင္တဲ့ ခံစားမႈဘ၀
ေတးခ်င္းမွာ စတည္ခဲ့ေပါ့။
ေဖ်ာ့ေတာ့တဲ့လေရာင္သြန္းခ်ိန္
မွိန္ျပာျပာ ႏွင္းစက္ေႂကြသံလို
ေကာင္းကင္ငိုေနရဲ႕ ၊ အို .. အလွ
မင္းကို တမ္းတလို႔ ..
“ကိုေစာၿငိမ္း” ရဲ႕ “ပြင့္ဦး”
ငါဆိုခဲ့ဖူးၿပီ .. ။

“ငါး”
ေဟာသည္မွာ အခ်စ္ ..
ကဗ်ာလိုလွတဲ့ ပန္းပြင့္၊ သစ္ရြက္
စက္နဲ႔လုပ္တာမဟုတ္။
မင္းအတြက္ပဲ သည္မွာ
ႏံုခ်ာေပမယ့္ လတ္ဆတ္တဲ့ႏွလံုးသား
ဥပကၡာမထားေစခ်င္
အရွင္ .. သခင္ ..
သစ္ခက္ပလႅင္မွာစံ၍
ေတးခ်င္းကို နာခံ
မိုးယံ၌ျပည့္ေသာ ပီတိႏွင့္
တင့္တယ္ေစပါမည္။

“ေျခာက္”
လံုမရဲ႕ အၾကည့္
ေနထိတဲ့ ပန္းပါပဲ၊
ညိဳးေလ်ာ္ဆဲအၿပံဳးဟာ
ျပည့္၀ပါေပရဲ႕
ေစာင့္စားသူ ေနပူမွာရပ္လို႔
မင္းကို ေစာင့္ဖို႔ ငါအသက္ရွင္တယ္။
သစ္ပင္ ၊ ေတာေတာင္ ၊ ေနေရာင္ ..
ငါ့သခင္ ေအာင္ႏုိင္တယ္။
ဘယ္သူျငင္းမလဲ အိုအခ်င္းတို႔
အို .. အမ်ဳိးေကာင္းသားတို႔
ငါ့အားခြင့္လြတ္ၾကပါေလ ..
အခ်စ္ေစကြၽန္ျဖစ္တယ္။
ဇာမဏီငွက္၏ တင့္တယ္ျခင္းျဖင့္
ၾကယ္ပြင့္တို႔ကို ႏြံ၌နစ္ေစသူ ..
ခ်စ္ျခင္း ၊ မုန္းျခင္း ၊ ဥပေကၡာႏွင့္ ခံယူမႈ
ပန္းႏုေက်ာက္ဆစ္အသြင္
ျမင္သူတိုင္းအား အၾကည့္ျဖင့္သိမ္းပိုက္သူ .. ။

“ ခုႏွစ္ ”
အို .. ခ်စ္သူလံုမ
ပထမဘ၀မွာ တြယ္ငင္ေသာ
သံေယာဇဥ္ပိုင္စိုးသူ
ႏွင္းျမဴသည္းပြတ္၊ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴစင္၍
အိပ္မက္အေငြအသက္ပမာ
ငါျမတ္ႏိုးသူ .. ငါ့အား ..
သနားသျဖင့္ ဥပကၡာသစ္ရိပ္မွ
ဖဲက်ဥ္ခြင့္ရေစပါ။ ငါ့အား ..
၀ါမွ်င္ဂြမ္းစကဲ့သို႔ ခ်ီမ၍
သင့္အနမ္း၍ေႂကြေသာ ပန္းပြင့္ေရအိုင္ထက္
သက္ေစပါဘိ။
သက္ရြက္ေလာင္းေလွဦးတြင္
သခင္မစံပါ။
ကဗ်ာသစ္ခက္ျဖင့္ျပဳေသာ
ေလွာ္တက္ကို ငါကိုင္မည္။
ေအာင္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ဒဏ္သင့္ေသာငါ့အား
အသာယာဆံုး တိတ္ဆိတ္ျခင္းျဖစ္သည့္
အခ်ဳိၿမိန္ဆံုးေတးခ်င္းကို
ဆိုခြင့္ျပဳပါ ၊ ထိုအခါ ..
ကမၻာေျမသည္ သခင္မအၿပံဳး၌ပြင့္ေသာ
ဆည္းဆာပန္းပြင့္သစ္၏
ႏွစ္ခ်ဳိ႕ စပ်စ္အရက္ပမာ
ငါမူးယစ္စြာ ေမြ႕ေပ်ာ္ေစလိမ့္မည္။

“ ရွစ္ ”
အားလံုးၿပီးဆံုးသြားခဲ့ၿပီ ..
“ မႏွင္းျဖဴ ”
အားလံုးၿပီးဆံုးသြားၿပီေလ၊
အခုေတာ့ ......

“ကိုး”
ျမစ္တစ္စင္းမွာ သူ .. ငါ ..
ႏွစ္ခါေရမခ်ဳိးႏိုင္
စီးဆင္းေနဆဲ အခ်ိန္စက္၀န္း
ပံုတူသြန္းလုပ္၊ အ႐ုပ္ဆင္းတု
ျပဳစုသူမဲ့ေပရဲ႕ .. ။
ပစၥဳပၸန္မဲ့ေသာအခါ
အနာဂတ္မတည္စြမ္းသာ
သည္သို႔ .. သံသရာရွိလွ်င္အဆံုး၊ ငါမို႔ျဖစ္ရင္း
ခ်စ္ျခင္းအပ ၿမဲေစ ..
က်ိန္စာဆိုခဲ့ေလသလား
အို .. နတ္ဘုရားတို႔ ။
အို .. ပိုင္ဆိုင္သူတို႔ ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္


... အစ၏အဆံုး (သို႔မဟုတ္) အဆံုး၏အစ ...
ကမၻာဦးသူတို႔သည္ ရသပထ၀ီကိုစားကုန္၏။ အခ်ဳိ႕အဆင္းလွကုန္၏။
အခ်ဳိ႕အဆင္းမလွကုန္။
ထိုသူတို႔တြင္
အဆင္းလွသူတို႔သည္ အဆင္းမလွသူတို႔ကို
မထီမဲ့ျမင္ျပဳၾကကုန္၏။
ထိုသုိ႔ျပဳသည္ရွိေသာ္ .. ။
(ဦးကုလားရာဇ၀င္)
ႏွလံုးသားနဲ႔ဖတ္ဖို႔
(ရင္၌ျဖစ္ေသာ)
ခ်စ္ဇနီးသို႔
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္



... အသက္သည္ အိမ္မက္ ...
အိမ္မက္သည္သူ
သူသည္ အသက္ျဖစ္ေစ
ေဆာင္းေႏွာင္းလွ်င္ ေႏြဦး၏။
ေႏြဦး၌ ႏွင္းႂကြင္းသည္။
ႏွင္းႂကြင္းျပယ္ေသာ္လည္း
သစၥာႂကြင္းေစ။
ျမတ္ႏိုးျခင္း ႂကြင္းေစ။
သွ်ပ္မွဴးေက်ာ္



သက္တံ

ညေနခင္းတခု
မုိးစဲလင္းပြင့္ေကာင္းကင္မွာ..
ဟာ…..
လွလုိက္တဲ့ သက္တံၾကီးတစင္း
စီးဆင္းေနတာေတြ႕တယ္။
ရုတ္တရက္ပဲ
ငါ… ေၾကကြဲခဲ့ရေပါ့
ဘ၀ဆုိတာ သက္တံလုိပါလား… ။
ရွိေတာ့ရွိပါရဲ႕
ဒါေပမဲ့
အရွိမဲ့ … ။ ၊
ထူးအိမ္သင္



ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္မ်ား

သူ႕အလို...
အထက္အဆိုပါအေၾကာင္းမ်ားအရ
ေတြးဆခ်က္မ်ားမွာ

(၁)
"စကားလံုးမ်ား" ဟာ "အတု" ျဖစ္ၿပီး
"စိတ္" သည္ "အစစ္အမွန္" ျဖစ္တယ္...တဲ့။
(၂)
"ေျခေထာက္ေတြ" ဟာ "လမ္း" ျဖစ္ၿပီး
"ငါ" သည္ "ခရီးဆံုး" ျဖစ္တယ္...တဲ့။
(၃)
ဆိုေတာ့ကာ...
အဲဒီေျခေထာက္အတုေတြနဲ႔
အဲဒီစကားလံုး တင္းၾကမ္းျပည့္လမ္းကိုပဲ
စီးစီးၿပီး သြားေနရတာ... တဲ့
အဲဒီခရီးဆံုးမွ ေရာက္ပါ့မလား
အဲဒီအစစ္အမွန္ေရာ ဟုတ္ပါ့မလား
အဲဒီစိတ္ၾကီးကို ကုန္လြန္းလို႔
အဲဒီ ငါကျဖင့္...တဲ့
အင္း
ပ်င္းတယ္....ဆိုတာၾကီးပဲ
ၾကိတ္မႏိုင္ ခဲမရ...
.......။

ရဲသင္ရန္ (ထူးအိမ္သင္)
၂၀ဝ၂၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ပန္မဂၢဇင္း

No comments:

Post a Comment

"ကမၻာမွာ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ေစခ်င္သလဲ"

မှူးသစ် 7DAY သတင်းစာ ရိုက်တာသတင်းထောက် နှစ်ဦးဖြစ်တဲ့ ကိုဝလုံးနဲ့ ကိုကျော်စိုးဦးတို့ကို တရားရုံးကနေ ထောင်ဒဏ်ခုနစ်နှစ်ချမှတ် လိုက်ပြီးတဲ့ နောက...