Sunday, January 27, 2013

အာပလာဆရာရႊီးႏွင္႔ စကားစျမည္___တည္တံ႔ (G.B.K)



"ဆရာ .. ဆရာ"
ကၽြႏု္ပ္သည္ အိမ္ေရွ႕ေလွကားရင္းမွ ေအာ္ေခၚသံေၾကာင္႔ တေခ်ာက္ေခ်ာက္ရုိက္လက္စ စာတစ္ပုဒ္ကို လက္စသတ္ရင္း ကြန္ျပဴတာေရွ႕မွ ထလာခဲ႔ရသည္။ တံခါး၀မွာရပ္ေနေသာ ခပ္ရြယ္ရြယ္လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ကၽြႏု္ပ္ကို ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ အျပည္႔ပါေသာ မ်က္လံုးရႊဲၾကီးမ်ားျဖင္႔ စူးစိုက္ၾကည္႔လ်က္ရွိသည္။

- "ဆရာအာပလာရႊီးလားမသိဘူးခင္ဗ်ား"
- "အိန္း ကၽြႏု္ပ္ပဲကြဲ႔။ ကဲ ဆုိပါဦး လာရင္းကိစၥ"
- "ကၽြန္ေတာ္က xxxမဂၢဇင္းတုိက္ကပါ။ ဆရာနဲ႔ခ်ိန္းဆုိထားတဲ႔အင္တာဗ်ဴးအတြက္ တုိက္ကလႊတ္လိုက္လို႔ပါ"

ထုိအခါက်မွ ကၽြႏု္ပ္လည္းသတိရမိသြားသည္။ ယမန္ေန႔က မဂၢဇင္းတုိက္တစ္ခုမွဖုန္းဆက္၍ အင္တာဗ်ဴးလက္ခံေပးပါရန္ တုိးလွ်ိဳးေတာင္းပန္ခဲ႔၏။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလူၾကိဳက္မ်ားလွသည္႔ ကၽြႏု္ပ္လိုစာေရးဆရာအေက်ာ္အေမာ္အဖို႔ လူသိ မ်ားျပီးျဖစ္သည္႔အတြက္ ေသးဖြဲလွသည္႔
အင္တာဗ်ဴးေလးမ်ားကို လက္ခံေျဖဆုိလိုျခင္းမရွိပါဟု ျပတ္ျပတ္သားသား မိန္႔ျမြက္ၾကားေလသည္ကိုပင္ အႏွီအယ္ဒီတာဆုိသူက ကၽြႏု္ပ္ကုိ သူတုိ႔မဂၢဇင္း၏ဂုဏ္ထူးေဆာင္စာေရးဆရာဆု ခ်ီးျမွင္႔ရန္လ်ာထား သည္႔အျပင္ ပရိသတ္မ်ား တပါတည္းဖတ္ရႈေစႏုိင္ေရးအလို႔ငွာ ဆုခ်ီးျမွင္႔ပြဲအတြက္ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴးေလး တစ္ခုေလာက္ပါ ထည္႔သြင္းပါရေစဟု မရမကပန္ၾကားလာခဲ႔၏။ မ်ားစြာစိတ္မပါလွသည္႔တုိင္လည္း နာမည္ဂုဏ္ေမာက္၍ ေစ်းကိုင္သည္ အထင္ခံရမည္စုိးေသာေၾကာင္႔ ေခါင္းညိတ္ခဲ႔ရသည္။ တံခါး၀မွလူငယ္သည္ ထုိကိစၥအတြက္လာေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေၾသာ္ ဟုတ္ေပသားပဲ။ ေဆာရီးကြယ္ က်ဳပ္ကအလုပ္မ်ားတာမုိ႔ လက္ငင္းသတိမရျဖစ္သြားတယ္။ လာပါ လာပါ အထဲကိုၾကြ"

ကၽြႏု္ပ္၏စာေရးစားပြဲတြင္ ထုိင္ၾကျပီးေနာက္ ...
- "ေမာင္ရင္႔နာမည္က ဘယ္လိုေခၚသလဲကြဲ႔"
- "ေမာင္ပြားပါ ဆရာ။ ရွည္လ်ားေထြပြားဆုိတ႔ဲ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ စာတုိေပစေလးေတြလည္း ေရးပါတယ္။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းဆုိေတာ႔ တုိက္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ေတာက္တုိမယ္ရေပါ႔ ဆရာ"
- "ေၾသာ္ ဟုတ္ပါျပီ ဟုတ္ပါျပီ။ ဒါနဲ႔ ဒီကေန႔ အင္တာဗ်ဴးမယ္႔ေခါင္းစဥ္က ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးလဲကြဲ႔"

- "အယ္ဒီတာလည္း ဆရာ႔ကိုဖုန္းထဲမွာေျပာျပီး ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုပါ ဆရာ၊ ဆရာ႔ရဲ႕အြန္လိုင္းစာေပေတြဟာ လူထုအၾကားမွာ ပ်ံ႕နွံ႔ျပီး အင္မတန္ဂုဏ္သတင္းရနံ႔ သင္းပ်ံ႕တာကို စာေပအသုိင္းအ၀ုိင္းတစ္ခုလံုးလည္း သိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ အြန္လုိင္းစာေပေလာက မွာလည္း သံုးလဆက္တုိက္ Like အမ်ားဆံုးနဲ႔ Share အမ်ားဆံုးဆုကို ဆြတ္ခူးထားတယ္လုိ႔လည္း ၾကားသိရပါတယ္။ အခုလို အြန္လိုင္းစာေပေတြ ပ်ံ႕နွံ႔အားေကာင္းလာတဲ႔အခ်ိန္ ဆရာရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈဂုဏ္သတင္းနဲ႔ စာေပအေပၚ အက်ိဳးျပဳပံုသတင္း စကားေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ၾကားသိေနခဲ႔ရတဲ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မဂၢဇင္းတုိက္ရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဆုတံဆိပ္ ေပးအပ္လိုတယ္လို႔ အယ္ဒီတာအဖြဲ႔က လ်ာထားလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဆရာနဲ႔ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴးေလးတစ္ခု လုပ္ခ်င္လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုလႊတ္လိုက္တာပါပဲ"
- "ေၾသာ္ ဒါမ်ားေမာင္ရင္ရယ္။ က်ဳပ္က အြန္လုိင္းမွာလည္း အင္တာဗ်ဴးေတြ ေျဖဆုိျပီးပါျပီ။ ေမးခြန္းေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ကိုလည္း မေမာႏိုင္မပမ္းႏုိင္ ေခၽြးျဖဳိင္ျဖိဳင္က်ေအာင္ ေျဖခဲ႔ျပီးျပီ။ မဂၢဇင္းထဲထည္႔ခ်င္လို႔ရွိရင္ လူကိုယ္တုိင္ တကူးတကလာမေတြ႔ဘဲ အြန္လုိင္းကလွမ္းေမးလိုက္ရင္လည္း ျပီးပါတယ္။ က်ဳပ္က ေစ်းမကုိင္တတ္ပါဘူး"

- "ဒါေတာ႔ ဒါေပါ႔ ဆရာရယ္။ ဒါက လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ေၾကာင္႔ပါ။ ေမးခြန္းေလးေတြကလည္း ဆရာ အရင္က အၾကိမ္ေထာင္ေသာင္း မက ေျဖဆုိဖူးျပီးသားေမးခြန္းေတြ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။  ပထမဆံုးအေနနဲ႔ကေတာ႔

ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္က ဆရာ႔အေနနဲ႔ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘ၀ေနနည္းဒႆနနဲ႔ အခ်စ္က်မ္းတက္က်မ္းေတြ အသားေပးေရးဖြဲ႕ေလ႔ရွိတယ္ ၾကားရပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔မ်ား ဒီစာေပအမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္ခဲ႔ရသလဲ သိခ်င္ပါတယ္"

- "အဟမ္း အဟမ္း၊ ဒါကေတာ႔ ခိုးလုိ႔လြယ္၊ အဲ အဲ မွားလို႔၊ ဒါက မီွးရျပဳရလြယ္တယ္ေလ။ အခ်စ္အေၾကာင္းေရးမယ္ဆုိရင္ ၀တၳဳေတြေရးသလို ဇာတ္အိမ္ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းေနာက္ခံသမုိင္းေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္နာမည္ေတြ ေခါင္းရႈပ္ခံစဥ္းစားေနစရာမလိုဘူး။ က်ဳပ္စာေတြမွာ ဇာတ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ပဲသံုးတယ္။ ေကာင္ေလးရယ္ ေကာင္မေလးရယ္။ ကိုင္း ဒီထက္ရွင္းတာ ဘာရွိဦးမတံုး။ အရုိးရွင္းဆံုးဟာ အေကာင္းဆံုးဆုိတ႔ဲ ဆင္ပလစ္စတီသေဘာကို အေျခခံတာ။
ဒါေတြက ရွင္းျပလည္း ေမာင္ရင္တုိ႔ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိစာေပသမားေတြနားလည္လိမ္႔မယ္ထင္ပါဘူး၊ အြန္လိုင္းေပၚက က်ဳပ္ရဲ႕ အဆင္တန္းျမင္႔စာဖတ္သူပရိသတ္ေလာက္ပဲ ဒါကိုနားလည္သေဘာေပါက္လို႔ က်ဳပ္ကို သဲသဲလႈပ္အားေပးတာ၊ ထားပါေတာ႔။ ေဟာ ေရးမယ္ဆုိလည္း ဘာခက္သတံုး။ ဂူဂဲလ္မွာ သမီးရည္းစား quote ကေလးေတြ ဓါတ္ပံုကေလးေတြလုိက္ရွာျပီး အဲဒီေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလးကို ေတာ္သလိုထည္႔ေပးလိုက္ရင္ စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သြားတာပဲ။
ပုိျပီးအႏုအရြဆန္သြားေအာင္ တူႏွစ္ကိုယ္ လမင္းၾကီးကိုေမာ႔ၾကည္႔ရင္း ၾကည္ႏူးရႊင္လန္း ေသးျဖန္းျဖန္းထြက္တာေလးေတြ၊ ခ်စ္သူရဲ႕မ်က္ႏွာေတာ္ဖူးေျမာ္ဖို႔ ျခံစည္းရုိးေက်ာ္တက္ရာက မေတာ္ရာဆူးခ်ိတ္လို႔ ေအာ္ကာလူးလိမ္႔ျပီး ေအာင္႔ခံ ရတာေလးေတြ၊ ေကာင္မေလးပန္ဖို႔ ေကာင္ေလးက ႏွင္းဆီပန္းခူးရင္း အခူးမေတာ္လို႔ ဆူးေခ်ာ္ထုိးမိျပီး ေအအုိင္ဒီအက္စ္ျဖစ္ရာက အခ်စ္အတြက္အသက္စြန္႔သြားတဲ႔ ေခတ္သစ္တုိက္တန္းနစ္အကြက္ကေလးေတြပါ ထည္႔ေပးလိုက္လို႔ကေတာ႔ .. ဟင္း ဟင္း .. ဘာေျပာေကာင္းမတုန္း။ ဖတ္ရသူ ပရိသတ္မ်ားခမ်ာ ဘီယာႏွစ္ဂ်ားေလာက္ေသာက္အျပီး ပုဆုိးကိုမလို႔ အဖုိးတန္သမွ်ေရႊျပြန္နဲ႔ ရုိးတံကေရသြန္လုိက္တဲ႔အလား ဒလေ၀ါလိမ္႔ဆင္းလာတဲ႔ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္နဲ႔ေကာင္းလွခ်ည္႔ ေကာင္းလွခ်ည္႔ ျဖစ္ကုန္ေတာ႔တာ။ မွတ္ထား ဒါမ်ိဳးကမွ ရသစာေပစစ္စစ္လို႔ေခၚတယ္
ေဟာ အေတြးအေခၚစာေပ ဘ၀စာေပဆုိလည္း ဒီလိုပဲ။ လူေတြအထာသိရင္ အကုန္လုပ္လို႔ရတယ္။ လူဆုိတဲ႔အမ်ိဳးက ကိုယ္သာ  စာထဲကအတုိင္း လိုက္မလုပ္ႏုိင္တာ၊ ကိုယ္သာ ကိုယ္႔ေခါင္းသံုးျပီးမေတြးတာရွိရမယ္၊ ဘ၀ကို ဟုိလုိေနပါ ဒီလိုထုိင္ပါလုိ႔ တစ္ေယာက္ကေျပာလာရင္ေတာ႔ အဟုတ္ၾကီးထင္တဲ႔အမ်ိဳး။ ဆုိေတာ႔တာ တက္က်မ္းထက္လြယ္တာ လုပ္စားလုိ႔ေကာင္းတာ ဘာရွိေတာ႔မတုန္း ေဟးေဟး။ တစ္ေန႔ထဲနဲ႔ေတာင္ တစ္အုပ္ေလာက္ေရးပစ္လိုက္ခ်င္ေသး။ ႏုိင္ငံျခားအေတြးအေခၚေတြ အယူ၀ါဒေတြကို အထင္ၾကီးျပီး ဘာအစ္ဇင္ ညာအစ္ဇစ္ေတြ ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေျပာခ်င္ေရးခ်င္တဲ႔ စာေပသမားမ်ား ထမင္းအုိးေပ်ာက္မွာစုိးလို႔ က်ဳပ္က မေရးတာ။ ေမာင္ရင္ ခ်မ္းသာနည္းသိခ်င္သလား၊ စိတ္ေအးခ်မ္းေအာင္ေနနည္း သိခ်င္သလား၊ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြ သိခ်င္သလား။ ဘာပဲလိုလို ဂူဂဲလ္ရွိတယ္။ How to Enjoy Your Life လို႔သာ ရုိက္ထည္႔လိုက္၊ အဲဒီေန႔ဆုိ က်ဳပ္ စာသံုးပုဒ္ေလာက္ ထြက္တယ္"

- "ခင္ဗ်ာ ဒါဆုိ ဆရာ႔စာေပေတြက ကိုယ္ပုိင္အေတြးအေခၚေတြ ဒႆနေတြမဟုတ္ဘူးလား ဆရာ"
- "ေၾသာ္ ေမာင္ရင္႔ႏွယ္ ညံ႔ရန္ေကာ။ က်ဳပ္လက္နဲ႔ကီးဘုတ္ေပၚရုိက္တာ က်ဳပ္ ဒႆနမဟုတ္လို႔ ဘယ္သူ႔ဒႆနျဖစ္ရမတံုး။ ပညာရွင္ၾကီး ရြာပိန္နာနတ္တန္ခူးက ဘာေျပာခဲ႔သလဲဆုိရင္ … "
- "ရာဘင္ျဒာနတ္တဂုိး မဟုတ္ဘူးလား ဆရာ"
- "သိပါတယ္ကြဲ႔။ အဟမ္း အဟမ္း ေျပာခ်င္ေဇာနဲ႔ လွ်ာလိပ္သြားလို႔"
- "ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ဆရာရယ္။ ရြာအိမ္သာနတ္တန္ခိုးလို႔ မေျပာလုိ႔။ ဆက္ပါဦးဆရာ ဆက္ပါဦး"
- "အဲ အဲ႔ပညာရွင္ၾကီးက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ႔ ေရျပင္ကိုရပ္ၾကည္႔ေနရုံနဲ႔ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ကူးလို႔ မရႏုိင္ဘူးတ႔ဲ"
- "အဲဒါက ဆရာ႔စာေပေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ားသက္ဆုိင္ပါသလဲခင္ဗ်ာ"

- "ဆုိင္ျပီလား ေမာင္ရင္ရယ္။ လူဆုိတာကလည္း အစဥ္အဆက္နဲ႔ပိန္းလာခဲ႔တဲ႔အမ်ိဳးကြဲ႕။ ေမာင္ရင္က စာတုိေပစေလးေတြေရးတဲ႔သူဆုိေတာ႔ သိပ္မပိန္းေလာက္ဘူးထင္လို႔ ေျပာျပတာ။ ဒီေလာက္ က်ဳပ္ကူး အဲ အဲ က်ဴပ္မွီးေရးေနတဲ႔ အတုိအစေလးေတြ Quoteကေလးေတြ ဘ၀ဒႆန အခ်စ္ဒႆနေတြ ဂူဂဲလ္မွာဒီေလာက္ ေတာင္ပံုရာပံုရွိေနတာကို ကိုယ္႔ဘာသာရွာဖတ္ရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ ဘ၀ဟာ ဘာၾကီးလဲဆုိတာ ဘယ္သူမ်ားလာေျပာျပမလဲ ထုိင္ေစာင္႔ေနၾကတာကလား။ က်ဳပ္ကေတာ႔ သူတုိ႔လိုထုိင္မေစာင္႔ဘဲ ဂူဂဲလ္ပင္လယ္ျပင္ၾကီးကို ျဖတ္ကူးပစ္လုိက္ေတာ႔တာေပါ႔။ တမီးလ္ၾကိဳက္လား၊ တရုတ္ၾကိဳက္လား၊ ဘဂၤလီၾကိဳက္လား၊ အာရဗီၾကိဳက္လား အကုန္ရတယ္။ ဘ၀ကို ၀ုိင္းေစခ်င္လား ျပားေစခ်င္လား အကုန္ရတယ္။ အေကာင္းေျပာရမလား မေကာင္းေျပာရမလား အကုန္ရတယ္။ ျပီးေတာ႔မွ ဒီနည္းနည္း ဟုိနည္းနည္း ေရာေပါင္းျပီး ဘ၀ဆုိတာ ဘာၾကီးပါ ညာၾကီးပါလုိ႔ ေဖာဖိန္႔လုပ္ျပလိုက္ရင္ပဲ သူတုိ႔ေတြခမ်ာ ပါးစပ္ကေလးကုိယ္စီအေဟာင္းသားနဲ႔ ဟုတ္ေပသားပဲ ဟုတ္ေပသားပဲဆုိျပီး က်ဳပ္ကို၀ုိင္းျပီးေထာပနာျပဳကုန္ၾကေရာ ေဟးေဟး။ ပညာရွင္ၾကီး ရြာပိန္နာ အဟမ္း အဟမ္း ရာဘင္ျဒာနတ္တဂုိး မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ထပ္ပညာရွင္ၾကီးတစ္ေယာက္ကေတာ႔ လူဆုိတာ အရူးမ်ိဳးတဲ႔။ ဒါကိုေျပာတာပဲ"

အႏွီလူငယ္က ကၽြနု္ပ္ကိုနားမလည္စြာၾကည္႔၍ ေခါင္းတဗ်င္းဗ်င္းကုတ္သည္။
- "ဒီလိုဆုိေတာ႔ ဆရာ႔ဆီမွာ ကိုယ္ပုိင္ဘ၀အေတြးအျမင္ ဒႆနေလးဘာညာ စကားလက္ေဆာင္ပါးစရာ မရွိဘူးလား"

- "ဟာ ရွိျပီလား ေမာင္ရင္ရဲ႕။ ဟုိတေလာကမွ က်ဳပ္ေရးျပီး ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ Like တစ္ေထာင္ေက်ာ္သြားတဲ႔ ဘ၀ေနနည္းအႏုပညာ ၁၀၀ ဆုိတာ က်ဳပ္ရဲ႕ရင္တြင္းျဖစ္စစ္စစ္ေတြေပါ႔။ ဒါေပမယ႔္ တစ္ခုေတာ႔ရွိသေပါ႔၊ ေမာင္ရင္ စု တု ျပဳ ဆုိတာ ၾကားဖူးလား။ ၾကားဖူးမယ္လည္း မထင္ပါဘူး။ နားေထာင္ နားေထာင္ က်ဳပ္ရွင္းျပမယ္။ က်ဳပ္က အခ်စ္ quote ကေလးေတြ၊ စာတုိေပစေလးေတြ၊ ဒႆနလိုလိုတက္က်မ္းလုိလိုဟာေလးေတြ မွီးျပီးလုပ္စားတယ္ဆုိတာ စုတဲ႔သေဘာ။ ေျပာရရင္ အသိအျမင္ စုေဆာင္းတဲ႔သေဘာ။ ေဟာ ခုိးပါမ်ား အဲ အဲ မွီးဖန္မ်ားလာေတာ႔ သူတုိ႔အထာ သူတုိ႔အာေဘာ္ လူျပိန္းၾကိဳက္အကြက္ကေလးေတြကို ရင္းႏွီးလာျပီး ကိုယ္႔ဘာသာစမ္းတုၾကည္႔ေရာ။ တုရင္း တုရင္း ညဳလာျပီး အခ်စ္ဓါတ္မ်ား ဘ၀အေတြးအျမင္အခိုက္ဓါတ္မ်ား တဖြားဖြားထြက္လာတဲ႔အခါက်ေတာ႔ ကိုယ္တုိင္အေတြးနဲ႔ေပါင္းစပ္ျပီး ကိုယ္ပုိင္မႈ ျပဳေတာ႔တာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ က်ဳပ္ရဲ႕လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုၾကီးတစ္ခုလံုး လက္ကိုင္ထားရမယ္႔ ဘ၀ေနနည္းအႏုပညာ ၁၀၀ ဆုိတဲ႔ ၂၁ ရာစု ဖိန္႔ဖိန္႔ေတာက္ေခတ္သစ္တက္က်မ္းၾကီး ေပၚလာေတာ႔တာပဲ။ ဒါပဲကြဲ႔ စု တု ျပဳ ဆုိတာ"

- "ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးတာကေတာ႔ ခုိး ရုိး သုိးတဲ႔ခင္ဗ်"
- "ဟဲ႔ ဘာလဲကြဲ႔ မင္႔ေျပာတဲ႔ ခိုး ရုိး သုိးဆုိတာ"
- "ခုိးရင္းခိုးရင္း ဒီအကြက္ေတြခ်ည္းရုိးလာလို႔ အသစ္အဆန္းမဟုတ္ေတာ႔ဘဲ သုိးသြားတာကိုေျပာတာ။ ဆရာေျပာသြားတာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ရယ္။ ထားပါေတာ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္႔လိုအႏုံအဖ်င္းေလး အသိသညာတုိးပြားေအာင္ အဲဒီဘ၀ေနနည္း အခ်က္ ၁၀၀ ထဲက တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ႔ မစပါဦး ဆရာရဲ႕"
- "အိန္း ဒီေလာက္ေတာင္မွ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚ လူေတြေထာင္နဲ႔ခ်ီ Like ထားၾကျပီး ရာေပါင္းမ်ားစြာ Share ထားတဲ႔စာကို မဖတ္ဖူးဘူးဆုိေတာ႔ ေမာင္ရင္႔နွယ္ စာေပသမားဆုိျပီး အေတာ္ဗဟုသုတခ်ိဳ႕တဲ႕ေသးတာပါကလား။ စာေကာင္းေပမြန္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ဖတ္တတ္ဟန္လည္း မတူဘူး။ ရွိေစေတာ႔ေလ မင္း ေတာင္းဆုိလာလို႔ တစ္ခ်က္တေလေတာ႔ျဖင္႔ ေျပာျပရေသးတာပ။ ပထမတစ္ခ်က္အေနနဲ႔ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ႔ ဘ၀ဟာ ဘ၀ျဖစ္တယ္။ ဒါကို လက္ခံရမယ္"
- "ဗ်ာ တဆိတ္ေလာက္ နားမရွင္းလုိ႔"
- "ဘ၀ဟာ ဘ၀ျဖစ္တယ္လုိ႔။ ေမာင္ရင္႔အေနနဲ႔ ဒီအခ်က္ကို လက္ခံတတ္ဖို႔လိုတယ္။ ဒါမွသာပဲ ဘ၀ရဲ႕အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာျဖစ္တယ္"

အႏွီသူငယ္ကား ျပဴးေၾကာင္၀ုိင္းစက္ေသာမ်က္လံုးမ်ားျဖင္႔ က်ႏု္ပ္ကိုၾကည္႔လ်က္ရွိသည္။ သူ၏ရင္တြင္း၀ယ္ ကၽြႏု္ပ္၏ဥာဏ္ပညာၾကီးျမင္႔လွပံုကို တိတ္တခိုးၾကည္ညိဳေနမည္ကား မလြဲ။
- "ဘ၀ဟာ ဘ၀တဲ႔။ မွန္ခ်က္ကနာလိုက္တာ။ ဆရာေျပာမွပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္းသိေတာ႔တယ္။ ဟုတ္ေတာ႔ဟုတ္တာေပါ႔ ဆရာရယ္။ ဒါေပမယ္႔ တဆိတ္ေတာ႔ျဖင္႔ ဂ်င္နရယ္လုိက္ဇ္ျဖစ္လြန္းေနသလားလို႔"

- "ေၾသာ္ မင္းႏွယ္ ညံ႔ရန္ေကာကြယ္။ ဒီလို လိုရင္းတုိရွင္းအဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆုိခ်က္မ်ိဳးမွ လူအမ်ား နားလည္ေပေတာ႔မေပါ႔။ ျမန္မာမႈ   ျမန္မာဟန္ပီပီ တုိတုိေလးနဲ႔ထိေရာက္ဖို႔ လုိေသးသကြဲ႔။ မင္႔ သီအုိရီေတြ တုိင္းတပါးအေတြးအေခၚဒႆနေတြကို ဘယ္သူမွ အခ်ိန္ကုန္ခံ ဖတ္မေနခ်င္ဘူးကြဲ႔။ မင္းဘာသာ ေရးေနေျပာေနလည္း ဆယ္ေယာက္မွာကိုးေယာက္မဖတ္ဘူး။ က်န္တဲ႔ကုိးေယာက္က အႏုအရြစိတ္ကူးယဥ္စာေပေလးေတြ တက္က်မ္းဘ၀က်မ္းေလးေတြကို ဖတ္ရရင္ပဲ ႏွလံုးပီတိဂြမ္းဆီထိေနတာ။ အႏုပညာဆုိတာ ျပည္သူ႔အတြက္ျဖစ္သကြဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုၾကီးၾကိဳက္မယ္႔လုိင္းမ်ိဳးကို လုိက္ေရးေပးဖို႔ စာေရးသူတုိင္းမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ေမာင္ရင္႔ကိုလည္း ကိုယ႔္တူေလးလိုေစတနာထားလုိ႔ ဒီလိုလမ္းညႊန္ျပသတာမွတ္ပါ။ ေမာင္ရင္ဟာ အခုဘာစာေတြေရးေနသလဲ က်ဳပ္မသိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ လမ္းမလြဲဖို႔ေတာ႔လိုတယ္ ေမာင္ရင္။ က်ဳပ္ကိုနမူနာယူစမ္းပါ။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္   ေသရြာကျပန္လာျပီး ကဗ်ာေရးရင္ေတာင္ က်ဳပ္စာေတြေလာက္ Like ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဟုိစကားလိုေပါ႔ အခ်ိဳၾကိဳက္သူကို ထန္းလ်က္မ်ားမ်ား ေကၽြးေပးရတယ္။ သြားပုိးစားလို႔ သြားႏႈတ္လိုက္ရတာက သူတုိ႔အပုိင္း .. ဒန္ တန္႔ တန္႔"

- "ဟုတ္ကဲ႔ ဟုတ္ကဲ႔။ မွတ္သားထားလုိက္ပါမယ္။ ဒါနဲ႔ ျပည္သူ႔အတြက္ ပရိသတ္အတြက္လုိ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ေအာ္ေနေပမယ္႔ ဆရာက အြန္လိုင္းမွာေရးေနတာေလ။ ပရိသတ္ပိုက္ဆံနဲ႔လည္း ထမင္းစားေနတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပရိသတ္အၾကိဳက္ လိုက္ေရးရတယ္ဆုိေတာ႔ နည္းနည္းေလးမ်ားလြဲေနသလားလို႔ ဆရာရဲ႕။ တစ္မ်ိဳးေတာ႔မထင္ပါနဲ႔ ဆရာ႔မွာ ကိုယ္၀ါသနာနဲ႔ကိုယ္ေရးတာေတာင္ သူမ်ားမ်က္ႏွာလိုက္ၾကည္႔ျပီး တစ္ဖက္သတ္ေပးဆပ္မႈျပဳရသလို ျဖစ္ေနမလားလို႔"

- "ဒါကေတာ႔ Like လိုခ်င္ အဲ အဲ ေယာင္ကုန္ျပီ။ ဒါကေတာ႔ စာေရးဆရာဆုိတာ ကမာၻေလာကၾကီးကိုကယ္တင္ဖို႔ ေမြးဖြားလာတဲ႔ သူရဲေကာင္းေတြျဖစ္သကုိးကြဲ႔။ က်ဳပ္ဟာ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုၾကီးကို ကိုယ္စားျပဳရပ္တည္တဲ႔ ႏုိင္ငံေက်ာ္မ်ိဳးခ်စ္စာေရးဆရာၾကီး တစ္ဦး ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လုိ႔ သံဓိဌာန္ခ်ခဲ႔ျပီးသား။ ကဗ်ာဆရာေတြပဲၾကည္႔ သူတုိ႔အေၾကာင္း သူတုိ႔ျပန္ကဗ်ာေရးေနေတာ႔ က်ဳပ္လိုမ်ိဳး ဘယ္မွာ Like အမ်ားၾကီးရလိမ္႔မတုန္း။ လူဆုိတာ ယုတၱိမရွိမွန္းသိတဲ႔ ေပါခ်ာခ်ာစာေလးဖတ္ျပီး တဟီဟီနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္တဲ႔အမ်ိဳး၊ ဘယ္ႏွယ္႔ သူတုိ႔နာက်င္မႈေတြ ခံစားမႈေတြအေၾကာင္း သြားေျပာျပေနလုိ႔ရမလဲ။ ေနာက္ေပၚလာတဲ႔ အယ္လပီဆုိတဲ႔ ကဗ်ာေတြဆုိရင္လည္း က်ဳပ္မွာ ဆတ္ေဆာ႔ျပီးဖတ္မိတာ သံုးရက္ေလာက္ေခါင္းမူးသြားလုိ႔ ေဆးပါေသာက္ယူရတယ္။ ဒီလိုဟာေတြေရးလို႔ကေတာ႔ က်ဳပ္လို Like ေထာင္ေက်ာ္ရဖို႔မေျပာနဲ႔ ရာေတာင္မေက်ာ္ႏုိင္ဘူးမွတ္ပါ။ ထပ္ေျပာလိုက္မယ္ အႏုပညာဟာ ျပည္သူ႔အတြက္ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္ ဟင္းဟင္း"

- "အင္မတန္ေကာင္းမြန္ျမင္႔ျမတ္ပါေပတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ပဲ ဆရာ။ ဒါနဲ႔ ေစာေစာနကေျပာသြားသလို ဆရာက တဂုိးရဲ႕စာေတြကိုရင္းႏွီးပံုေထာက္ရင္ အုိရႈိးကိုလည္း သိမွာေပါ႔ေနာ္။ သူ႔ရဲ႕အေတြးအျမင္ထဲကေရာ ဆရာ သေဘာက်တဲ႔အခ်က္ကေလးမ်ား … "

- "အုိရႈိးဆုိတာ အုိအိရွိအာလူးေၾကာ္ထုပ္ေရာင္းရင္း ခ်မ္းသာသြားတဲ႔သူ မဟုတ္လား။ သိျပီလား ေမာင္ရင္ရယ္။ သူလည္း က်ဳပ္ဆီက ဘ၀အေတြးအျမင္ဒႆနေတြ ေလ႔လာဆည္းပူးရင္း အသိပြင္႔အျမင္ပြင္႔ျဖစ္ျပီး ၾကီးပြားသြားတာေပါ႔။ အဲဒီတုန္းက က်ဳပ္ေတာင္မွ အာလူးေၾကာ္ထုပ္အခံြပံုေလး ဓါတ္ပံုရုိက္တင္ျပီး ေဖ႔စ္ဘုတ္မွာစာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ႔ေသးတယ္။ Like ေတြမွ ခုႏွစ္ရာေက်ာ္လားပဲ။ ေမာင္ရင္ မဖတ္လုိက္ရဘူးထင္တယ္"

သူငယ္ကား ပါးစပ္အေဟာင္းသားဟ၍ ကၽြႏု္ပ္ကို အံ႔ၾသတၾကီးၾကည္႔ေနရွာသည္။ ႏႈတ္မွ ဘာမွထုတ္မေျပာလာသည္႔တုိင္ ကၽြႏု္ပ္၏လူသားမ်ားအေပၚ လႊမ္းမုိးႏုိင္လွပံု၊ ေျခတံလက္တံရွည္ပံု၊ အဆက္အသြယ္ေကာင္းပံုတုိ႔ကို အ႔ံၾသၾကည္ညိဳစိတ္ ယုိဖိတ္ေနမည္ကား ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲ။
- "ထား .. ထားလုိက္ပါေတာ႔ ဆရာရယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔အျပစ္ပါ၊ မဆုိင္တာေတြ သြားသြားေမးမိသြားတယ္။ ေနာင္ကို သတိထားပါ႔မယ္။ အခ်ိန္လည္းသိပ္မရဘူးဆုိေတာ႔ကာ လိုရင္းေမးခြန္းေလးေတြပဲ ေမးပါေတာ႔မယ္။ ဆရာ လက္ရွိေရးေနတဲ႔စာအေၾကာင္း နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပပါလား ဆရာ"

- "အိန္း ဒီေမးခြန္း ေမးမွေမးပါ႔မလားလို႔ကြဲ႔။ က်ဳပ္ကလည္း သိပ္ကိုေျဖခ်င္ေနတာ။ က်ဳပ္က ေနာက္ဆံုးေရးေနတာက အခ်စ္အဘိဓမၼာက်မ္းကို လက္ရွိေခတ္ကာလနဲ႔ေလ်ာ္ညီေအာင္ျဖည္႔စြက္မယ္႔ ဇာတ္လမ္းကြဲ႔။ ေနာက္ပုိင္းစာဖတ္ပရိသတ္ေတြက နည္းနည္းပူညံပူညံလုပ္ခ်င္လာၾကတယ္။ တူႏွစ္ကိုယ္အဆိပ္ေသာက္ေသတာတုိ႔ အခ်စ္ေၾကာင္႔ ေရကန္ထဲခုန္ခ်ေသတာတုိ႔ကို ရုိးေနျပီဆုိတဲ႔အထာနဲ႔ သိပ္သေဘာမေတြ႔ခ်င္တဲ႔ အမူအရာမ်ိဳးျပလာတယ္။ ေခတ္နဲ႔မေလ်ာ္ညီေတာ႔ဘူးဆုိတဲ႔သေဘာ။ က်ဳပ္က ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာၾကည္႔ျပီး စာေရးတဲ႔ေကာင္ပဲ။ ဒါကို လ်စ္လ်ဴရႈလို႔ဘယ္ျဖစ္မတုန္း။ သူတုိ႔မၾကိဳက္ရင္ ၾကိဳက္ေအာင္လုိက္ေျပာင္းေရးေပးဖို႔က က်ဳပ္တာ၀န္မဟုတ္လား"
- "အင္း ဆက္ပါဦး ဆရာ။ ၾကားရတာ အင္မတန္မွကို စိတ္၀င္စရာေကာင္းလွပါတယ္"
- "ဇာတ္လမ္းကေတာ႔ အတုိေလးပဲကြဲ႔။ တုိေပမင္႔ အထင္မေသးနဲ႔။ တစ္ကမာၻလံုးက အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြအားလံုးထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး လူသားအေပါင္းရဲ႕ရင္ကိုရုိက္ခတ္ေစမယ္႔ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးရင္ကြဲ၀မ္းနည္းဖြယ္ ဇာတ္လမ္းအသစ္ပဲ။ ဒါကို အြန္လုိင္းေပၚတင္လိုက္ျပီးလို႔ကေတာ႔ ရုိမီယုိ ဂ်ဴလိယက္တုိ႔၊ ဟုိ ကုလားဘုရင္မ ကလီယုိပက္တရားတုိ႔"
- "ကလီယုိပတ္ထရာက အီဂ်စ္ဘုရင္မ မဟုတ္လား ဆရာရဲ႕"
- "အိန္း ကုလားနဲ႔ အီဂ်စ္ တူတူေပါ႔ကြဲ႔။ မင္းႏွယ္ သမုိင္းကိုေလ႔လာဖူးပံုမရဘူး၊ မင္႔ျဖတ္ေျပာလို႔ စကားေတာင္ျပတ္တယ္။ အဲ အဲသည္ ကလီယုိပတ္တရားတုိ႔၊ ေနာက္ သေဘၤာၾကီးနစ္တဲ႔ တုိက္တန္းနစ္တုိ႔ကို ဘယ္သူမွ ဥပမာဥပေမယ်ျပဳၾကေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ရဲ႕အခ်စ္ဇာတ္လမ္းသည္သာပဲ စံနမူနာယူစရာျဖစ္လာမွာ"
- "ဒါေပါ႔ဆရာ စာေကာင္းမေကာင္းဆုိတာ တုိတာရွည္တာနဲ႔ သိပ္မဆုိင္ဘူးမဟုတ္လား။ ကာ႔ဖ္ကာရဲ႕စာေတြဆုိရင္ တုိေပမယ္႔ .. "
- "ဟဲ႔ ေမာင္ရင္ မင္းလြဲေနျပီ။ ကာကာက စာေရးဆရာမဟုတ္ဘူး။ ဟုိ ကုိယ္လံုးခပ္ေတာင္႔ေတာင္႔နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးအဆုိေတာ္ကြဲ႕"

လူငယ္က ေခါင္းကိုတဗ်င္းဗ်င္းကုတ္ျပန္သည္။
- "ကာကာ မဟုတ္ဘူး ဆရာရဲ႕။ ကာ႔ဖ္ကာကိုေျပာတာ။ ကၽြန္ေတာ္႔အမွားပါ ဆရာရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ကိုက ရွည္လြန္းပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးအခ်စ္ဇာတ္ျမဴးၾကီးကိုသာ ဆက္ပါေတာ႔"

- "ေအးကြယ္ မင္းလုပ္တာ လုိရင္းမေရာက္ေတာ႔ဘူး။ ဆက္ရရင္ ဒီလို။ ဟုိးအရင္ေခတ္မွာေတာ႔ ခ်စ္သူရည္းစားထားတယ္ဆုိရင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စာသ၀ဏ္လႊာေလးေတြ ပါးရသကြဲ႔။ ဒီကေန႔ေခတ္ကေတာ႔ တက္ကေနာ္ေလာ္ဂ်ီေခတ္ဆုိေတာ႔ အဆင္႔ျမင္႔သြားျပီ၊ ျဗဳန္းျဗဳန္းဒုိင္းဒုိင္းေခတ္ ျဖစ္သြားျပီ။ ခုေခတ္မွာ ရည္းစားထားရင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စာအျပန္အလွန္႔ပုိ႔မေနၾကေတာ႔ဘဲ ဘာတန္းလုပ္သလဲ"
- "အဟမ္း အဟမ္း ရုပ္ရွင္ရုံနဲ႔တည္းခုိခန္းေခၚသြားတာေပါ႔ ဆရာရဲ႕။ ဆရာလိုခ်င္ရင္ ၀ုိင္းက်ဴရွင္ေကာင္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္စံုစမ္းေပးမယ္။ အသန္႔ေတြဆရာ၊ ဆရာကားနဲ႔လာရင္ ကားကိုပါလက္စေဖ်ာက္ ဖြက္ေပးတယ္"
- "ဟဲ႔ ဟဲ႔ ဘယ္႔ႏွယ္ေတြေျပာတာတုန္း ေမာင္ရင္ရဲ႕။ စာေပနဲ႔ ျပည္သူေတြအက်ိဳးရြက္သယ္ပိုးဖုိ႔ ေျပာေနရုံရွိေသး မင္းႏွယ္ ေယာက္မျမင္းစီးထြက္တယ္။ က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာ အဲဒါမဟုတ္ဘူး။ အရင္ေခတ္က စာအျပန္အလွန္ပို႔တယ္ အခုေခတ္မွာ စာမပုိေတာ႔ဘဲ ဖုန္းကိုယ္စီနဲ႔ မက္ေဆ႔ခ်္ရုိက္တယ္လို႔ေျပာတာ"
- "ေၾသာ္ ဒီလုိရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာပါေတာ႔လား ဆရာရဲ႕။ အဲဒီလို မတ္ေဆ႔ခ်္ရုိက္ေတာ႔ ဘာျဖစ္သလဲဆရာရဲ႕"

- "က်ဳပ္ ဇာတ္လမ္းအပ်ဳိးေလးက ဒီလို။ ထံုးစံအတုိင္း က်ဳပ္ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ႔ ေကာင္မေလးနဲ႔ ေကာင္ေလးေပါ႔။   ေကာင္ေလးက သူ႔ေကာင္မေလးဆီက မတ္ေဆ႔ခ်္ေတြ ခဏခဏလာတာကို ျငီးေငြ႔ေနတယ္။ သူတုိ႔မတ္ေဆ႔ခ်္ကလည္း လက္မေညာင္းမခ်င္း အားအားယားယားရုိက္ေနၾကတာကလား။ ဘယ္ေနရာသြားသြား တတီြတြီနဲ႔။ ထားပါေတာ႔ အဲသလို ရုိက္ပါမ်ားေတာ႔ တစ္ညက် ေကာင္မေလး မတ္ေဆ႔ခ်္ပို႔တာကို မဖတ္ေတာ႔ဘဲ အိပ္ရာ၀င္လုိက္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ႔   ေကာင္မေလးအေမက သူ႔ဆီဖုန္းဆက္တယ္၊ ေကာင္မေလးက ညတုန္းက ကားတုိက္မႈျဖစ္ျပီး ေရွာဘရားသားျဖစ္သြားျပီ ဆုိတဲ႔အေၾကာင္း။ အဲဒါနဲ႔ ေကာင္ေလးလည္း မေန႔ညက ေကာင္မေလးပုိ႔ထားတဲ႔ မတ္ေဆ႔ခ်္ကို ဖြင္႔ဖတ္ၾကည္႔တာေပါ႔။
ေကာင္မေလး ေရးထားတာက (အခ်စ္ ေက်းဇူးျပဳျပီး အိမ္ေရွ႕ကိုခဏထြက္လာခဲ့ပါ ငါ နင့္အိမ္ေရွ႕မွာ ကားတိုက္မႈျဖစ္လို႔ - - အခု ငါ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးမွာ နင့္ကိုေတြ႔ခ်င္ပါတယ္) တဲ႔။ အဲသည္မွာပဲ ေကာင္ေလးခမ်ာ ယူၾကံဳးမရျဖစ္ျပီး ေနာင္တအၾကီးအက်ယ္ ရသြားပါေတာ႔သတဲ႔ကြယ္။ ပံုျပင္ေလးကေတာ႔ ခ်စ္သူပို႔တဲ႔ မတ္ေဆ႔ခ်္ကို ခ်က္ခ်င္းဖတ္ပါတဲ႔"

ေမာင္မင္းၾကီးသားမွာ မ်က္လံုးေလးအျပဴးသားျဖင္႔ တစ္ခုခုေျပာရန္ျပင္သည္။ က်ႏု္ပ္၏ရာဇ၀င္ကုန္က်ယ္သေရြ႕၀ယ္ တည္တံ႔ေနေတာ႔မည္႔ ေႏွာင္းလူတုိ႔စံထားအပ္ေသာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေရယဥ္ေၾကာတြင္ေမ်ာပါရင္း ကၽြႏု္ပ္ကို ခ်ီးက်ဴးရန္မွလြဲ၍ အျခားမျဖစ္ႏုိင္။ ကၽြႏ္ုပ္ကား ေဖ႔စ္ဘုတ္တြင္ ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ် ခ်ီးက်ဴးစကားမ်ား မုိးမႊန္ေအာင္ၾကားေနခဲ႔ရကား ဒင္းလိုပါမႊားေလးတစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ျဖည္႔စြက္ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင္႔လာမည္ကို မၾကာလိုေတာ႔သည္႔အလား ေအာင္ျမင္ခန္႔ညားလွသည္႔အမူအရာျဖင္႔ လက္ကာျပ၍-
- "ရပါတယ္ ေမာင္ရင္။ မေျပာပါနဲ႔ေတာ႔။ ေမာင္ရင္ ဘာေျပာမလဲဆုိတာ က်ဳပ္သိျပီးသားပါ။ က်ဳပ္အတြက္ ဒီစကားလံုးေတြရုိးေနပါျပီ"

ခမ်ာ၏မ်က္ႏွာကား ျပိဳေတာ႔မည္႔မုိးလို အု႔ံမဲလ်က္ရွိသည္။ က်ဳပ္လို အခ်စ္ဒႆနိကေဗဒပညာရွင္ၾကီးကို အခ်ိန္လြန္ကာလမွ ေတြ႔ဆံုၾကံဳေတြ႔ခြင္႔ရလုိက္သည္႔အတြက္ မ်ားစြာစိတ္ထိခိုက္ေၾကကြဲေနဟန္ရွိသည္။ ေခါင္းတယမ္းယမ္းျဖင္႔ မခ်ိတင္ကဲ အမူအရာတုိ႔ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။
- "ေကာင္း .. ေကာင္းလုိက္တာ ဆရာရယ္။ အရမ္းအရမ္းကိုေကာင္းျပီး တုိတုိနဲ႔ထိမိတဲ႔ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းပါပဲ။ ဆရာေျပာသလုိ ကမာၻေက်ာ္မယ္႔အျပင္ ပူလစ္ဇာဆု ႏုိဘယ္လ္ဆုေတြနဲ႔လည္း ထုိက္တန္ပါေပတယ္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ဆင္ပံုေလးေတြဟာ ဆုိရင္ျဖင္႔ အလြန္ပိရိေသသပ္ျပီး စစ္နဲ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးတုိ႔၊ ကာရာမာေဇာ႔တုိ႔ထက္ေတာင္ အကြက္က်လွပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္နည္းနည္းရႈပ္ေထြးသြားတဲ႔ အပုိင္းေလးေတြရွိေနတယ္။ 
ေကာင္မေလးက ဘယ္႔ႏွာေၾကာင္႔ ေကာင္ေလးအိမ္ေရွ႕တည္႔တည္႔သြားျပီး ကားတုိက္ခံရသလဲ ဆရာ (ေၾသာ္ ဒါက ျမန္မာကားေတြထဲကလို တုိက္ဆုိင္တာေနမွာ)။ ေကာင္ေလးဆီသြားတာဆုိရင္ျဖင္႔လည္း သူ လာေနတဲ႔အေၾကာင္း ၾကိဳေျပာမွာေပါ႔။ ျပီးေတာ႔ ညဘက္ၾကီး ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလးအိမ္ ဘာသြားလုပ္သလဲ ဆရာရဲ႕ (မဟုတ္မွလြဲေရာ အေတာ္ေတာ႔ထူးတဲ႔ကိစၥ)။ ျပီးေတာ႔ သူ႔အိမ္ေရွ႕တည္႔တည္႔ ကားတုိက္မႈျဖစ္တဲ႔ကိစၥကို ေကာင္ေလးက ဘာလုိ႔မသိရသတံုး (ထားပါေလ အဲဒီအခ်ိန္ေဆးကြဲေနတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ႔)။ လူနာတင္ကားမလာရင္ေတာင္ ရပ္ကြက္ကေတာ႔ သိမွာပဲမဟုတ္လား (ရပ္ကြက္က လက္လုပ္လက္စားမ်ားေတာ႔ တစ္ရပ္ကြက္လံုး သုိးေနေအာင္အိပ္ေပ်ာ္ေနတာျဖစ္မယ္)။
ထားပါေတာ႔ ဆရာရဲ႕။ အဲဒါေတြက သိပ္အေရးမၾကီးဘူး။ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္နားမလည္တာက ကားတုိက္ခံရျပီး ေသအံ႔မူးမူးလူတစ္ေယာက္က သူ႔ဘဲဆီ မတ္ေဆ႔ခ်္အရွည္ၾကီးတစ္ေစာင္ ေျဖာင္႔ေျဖာင္႔တန္းတန္း ရုိက္သြားနုိင္သလား။ ပါးစပ္ကေခၚေပးျပီး ဖုန္းက အလိုလိုရိုက္တဲ႔နည္းပညာမ်ိဳးလည္း ေပၚေသးတယ္ မၾကားမိဘူး။   ေနာက္ျပီး ေသခါနီးေနတာေတာင္ အေဖအေမဆီလည္းဖုန္းမေခၚ၊ ေဆးရုံကားလည္း ဖုန္းဆက္မေခၚဘဲ ရည္းစားဆီမတ္ေဆ႔ခ်္ ပို႔သြားႏုိင္တယ္ဆုိေတာ႔ ထြက္သက္ တယ္ျပင္းလွသကိုး။ တုိက္တဲ႔ကားသမားကလည္း ေဆးခန္းလိုက္မပုိ႔ဘဲ   ေသြးအလိမ္းလိမ္းနဲ႔ ကားတုိက္ခံရသူက ဖုန္းထုတ္ျပီး မတ္ေဆ႔ခ်္ရုိက္ေနတာကို ေဘးက ျပံဳးျပံဳးၾကီးထုိင္ၾကည္႔ေနတာျဖစ္မယ္။ ဟုတ္ရဲ႕လား ဆရာ"

- "ေမာင္ရင္႔ႏွယ္ ေမးခြန္းေတြက မ်ားလွရန္ေကာကြယ္။ က်ဳပ္ေတာင္ ေမာင္ရင္ေမးမွ အဲဒါေတြေတြးၾကည္႔ျဖစ္တယ္။ ေခါင္းေတာင္ အေတာ္ေနာက္သြားတယ္။ ဘာေတြေမးမွန္းလည္းမသိဘူး။ က်ဳပ္မွာ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကုိယ္ စာသာေရးလာတာ အဲဒါေတြ တစ္ခါမွ ေတြးရေကာင္းမွန္းေတာင္မသိဘူး။ အဲဒါေတြပါ လိုက္ေတြးေနလည္း က်ဳပ္မွာ ဒီလိုကမာၻကိုျခိမ္းေျခာက္ကိုင္လႈပ္မယ္႔ ရာစုႏွစ္ရဲ႕ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းဇာတ္ၾကမ္းေတြ ဘယ္လိုေရးလုိ႔ရေတာ႔မွာတံုး။ ေမာင္ရင္တုိ႔က အဲသဟာေတြခက္တာပဲ။ အႏုပညာကို ေဘာင္ခတ္ဖို႔ စည္းမ်ဥ္းကန္႔သတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာပဲ။ ဒါဟာ အႏုပညာကုိ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္လိုတဲ႔သေဘာကုိျပတယ္"
- "မဟုတ္ .. မဟုတ္ ပါ ဘူး ဆရာရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္ မရွင္းတာေလးေတြ ေမးၾကည္႔ရုံပါ။ ဆရာ႔ဇာတ္လမ္းကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွား၀ံ႕ပါဘူး"

ကၽြႏု္ပ္ကား အတန္ငယ္ စိတ္ထြက္လာျပီျဖစ္သျဖင္႔ အေတာ္အသံက်ယ္လာမိေလသည္။
- "အႏုပညာဟာ ျပည္သူ႔အတြက္ျဖစ္ရမယ္။ က်ဳပ္က ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးအက်ိဳးအတြက္ ပင္ပင္ပန္းပန္း စာေတြေရးတာကို   ေမာင္ရင္တုိ႔က ဟုိလုိလား ဒီလိုလား ေဘးကလိုက္ေျပာခ်င္ေနၾကတယ္။   ေမာင္ရင္တုိ႔က ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြလားကြဲ႔။ စာပဲဟာ ယုတၱိရွိရွိမရွိရွိ က်ဳပ္ေရးခ်င္သလို ေရးမွာေပါ႔၊ က်ဳပ္ေရးတာကို က်ဳပ္ပရိသတ္ေတြၾကိဳက္ရင္အားေပးရင္ ျပီးေရာမဟုတ္လား။ က်ဳပ္ဒီဇာတ္လမ္းက Like သံုးေထာင္ေလာက္ အနည္းဆံုးရမွာ။ ေမာင္ရင္ေျပာသလိုသာ ယုတၱိပါေအာင္ လိုက္ေရးေနရရင္ Like က သံုးဆယ္ေတာင္ျပည္႔မွာမဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ေနာက္ျပီး ေခတ္ၾကီးကိုက သမန္ကာလွ်ံကာအခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေရးလို႔ ရေတာ႔တာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူမွလုိက္မေရးႏုိင္တဲ႔ အိတ္ဆြာေအာ္ဒနီဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေရးမွ ရမွာ"

- "အိတ္ အိတ္စထြာေအာ္ဒစ္နရီ လုပ္တာလည္း လုပ္တာေပါ႔ ဆရာရယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း တစ္ဖက္မွာက .."

- "ေတာ္ကြယ္႔ ေတာ္ ေတာ္။ ေမာင္ရင္တုိ႔တုိက္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္မိတာကိုမွ က်ဳပ္အမွားပဲ။ က်ဳပ္ကို ဒီလိုဂဂ်ိဳးဂေဂ်ာင္ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ဘယ္ပရိသတ္ကမွ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္လာမေမးဘူး။ လာေမးလည္း တစ္ခါတည္း ေဖ႔စ္ဘုတ္ကေန ဘေလာ႔ခ္လႊတ္ပစ္မွာ။ ေဟ႔ တစ္ခါတည္းေျပာလိုက္မယ္၊ က်ဳပ္စာကိုေ၀ဖန္ခ်င္တဲ႔ေကာင္ေတြ က်ဳပ္လို Like ငါးေထာင္ေျခာက္ေထာင္ရမွ ေ၀ဖန္ပါ။ ဒါပဲ ဟင္းဟင္း"

အႏွီသူငယ္ကား ဇီးကင္းရြက္မ်က္ႏွာငယ္ျဖင္႔ ေခၽြးအလိမ္းလိမ္းလူးေန၏။ ကၽြႏု္ပ္ကိုၾကည္႔လုိက္ စားပြဲခင္းကိုၾကည္႔လိုက္ ၾကံရာမရ ျဖစ္ေနဟန္တူသည္။ ေနာက္ဆံုးမွ ဟင္းခနဲသက္ျပင္းခ်ရင္း စိတ္ကိုပုိင္းျဖတ္လိုက္ဟန္ျဖင္႔-
- "ဒီ ဒီေန႔ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ အလြန္ကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ သြားစရာေလးရွိေနလို႔ ခြင္႔ျပဳပါဦး။ တုိက္က ဆရာ႔ကိုဆက္သြယ္ပါလိမ္႔မယ္"

ဤသုိ႔လွ်င္ စကားအထစ္ထစ္အေငါ႔ေငါ႔ျဖင္႔ ကၽြႏု္ပ္ကိုပင္ ေကာင္းစြာႏႈတ္မဆက္ႏုိင္အားေတာ႔ဘဲ စကား၀ုိင္းကုိျဖတ္၍ တစ္ခ်ိဳးတည္းျပန္လစ္ေျပးေတာ႔ေလသတည္း။
ကၽြႏု္ပ္လည္း အေတာ္ကေလး ေဒါႏွင္႔ေမာႏွင္႔ ေျပာလိုက္ရသည္႔အတြက္ အတန္ငယ္ျပိဳင္းသြားသည္။ မေျပာလုိ႔လည္း မရ။ ငနာကေလးက မဟုတ္မဟတ္ေမးခြန္းေတြနဲ႔ အၾကပ္က်ေအာင္ လာလုပ္သည္။ သည္ေလာက္ အြန္လုိင္းစာေပေလာကမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလူၾကိဳက္မ်ားလွသည္႔ ကၽြႏု္ပ္လုိစာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ ဒင္းလုိ မေလာက္ေလးမေလာက္စား စာေပသမား၏ အေရမရအဖတ္မရ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပန္လွန္ေျဖၾကားျခင္းျပဳဖို႔ လိုေသးအံ႔သေလာ။ လိုေတာ႔အံ႔မထင္။ ကၽြႏု္ပ္ဘာတင္တင္ Like မည္႔သူေတြ ရွိသည္။ ကၽြႏု္ပ္ဘာေရးေရး Share မည္႔သူေတြ ရွိသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏အခ်စ္ဒႆန ဘ၀ဒႆန တက္က်မ္းၾကီးငယ္အသြယ္သြယ္ကို ဘ၀တစ္သက္တာလက္ကိုင္ထား က်င္႔သုံုးသြားမည္႔သူေတြရွိသည္။ ဘာလိုေသးသနည္း။ ေရႊဥေဒါင္း၊ ျမသန္းတင္႔၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ တာရာမင္းေ၀၊ သူရို႕ေျပာၾကေသာ စာေပဂုရုၾကီးေတြ မျပန္လမ္းသုိ႔ေစာေစာျမန္းသြားသည္က ေကာင္း၏။ မဟုတ္လွ်င္ အကၽြႏု္ပ္၏ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို လက္လွမ္းမမီႏုိင္သျဖင္႔ ခမ်ာတုိ႔တေတြ စိတ္က်ေရာဂါရကုန္ၾကမွာ ေသခ်ာေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ အာပလာဆရာရႊီးကား ထုိသုိ႔လွ်င္ ကုိယ္႔အေတြးႏွင္႔ကိုယ္ ေက်နပ္သေဘာက်လွစြာ မိန္႔မိန္႔ၾကီးျပံဳးလုိက္ျပီးသကာလ ကြန္ျပဴတာျပန္ဖြင္႔၍ ေစာေစာန ေရးလက္စစာပုိဒ္တြင္ ေနာက္ထပ္တစ္ေၾကာင္း ျဖည္႔စြက္လိုက္ေတာ႔မည္အျပဳ ဟုိငနဲသားေလး က်က်န္ခဲ႔ေသာ လံုးေျခထားသည္႔ စာရြက္တစ္ရြက္ကို ၾကမ္းခင္းေပၚတြင္ သြားျမင္၏။ အခုနကေတာ႔ ဟုိျခစ္ဒီျခစ္လုပ္ေနခဲ႔တာျမင္မိသည္။ ဘာေတြ ျခစ္သြားလည္းသိေအာင္ ၾကည္႔ၾကည္႔ဦးမွ။ စာရြက္ကို ျဖန္႔ယူဖတ္ရႈလိုက္ေသာအခါ -

ဘဲၾကီးက နည္းနည္းေခ်ာင္ေနဟန္တူသည္
ကၽြႏု္ပ္ကား စာေၾကာင္းကိုဖတ္ရႈျပီးသည္႔အခါ ေႏြေခါင္ေခါင္မုိးၾကိဳးပစ္လုိက္သည္႔ႏွယ္႔ ေခါင္းထဲ၀ယ္ မုိက္ခနဲျဖစ္သြားျပီလွ်င္ လက္မ်ားပါ တဆတ္ဆတ္တုန္လာသည္ျဖစ္၍ ဆက္လက္ခ်ဳပ္တီးျခင္းငွာ မစြမ္းသာေတာ႔ဘဲ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ဆဲေရးမိေတာ႔သည္။
" @#$% ေလး … ^&*() မသားေလး .. အုိနာက်ိဳးကန္း မ်ိဳးမစစ္ကေလး "

ထုိသုိ႔ဆဲေရးရင္းမွ အားမရႏိုင္ဘဲ မမီႏုိင္ေတာ႔မွန္းသိေသာ္လည္း ဟုိဂန္းမသားကေလး ပူပူေႏြးေႏြး ဆင္းသြားေသာ အိမ္ေရွ႕တံံခါးေပါက္ကုိ အနီးရွိ သားေရဖိနပ္ျဖင္႔ လွမ္းပစ္ထည္႔လိုက္သည္။ ဖိနပ္သည္ သူ႔သခင္ အလိုက်အမ်က္ေျပေစရန္အလို႔ငွာ သစ္သားတံခါးကို ဒုိင္းခနဲထိရမည္႔အစား ပြင္႔ေနေသာတံခါးတစ္ဖက္ကိုေက်ာ္လြန္၍ အိမ္ေရွ႕သုိ႔ က်သြားေတာ႔သည္။
ထုိအခါ အိမ္ေရွ႕ေလွကားရင္း၀ယ္ ေအးေအးလူလူေခြအိပ္ေနေသာ ဂုတ္က်ားသည္ သူ႔ကိုအစာပစ္ေကၽြြးသည္ ထင္၍လားမသိ၊ သားေရစိမ္းနံ႔တသင္းသင္း ညေနစာကို ၀မ္းေျမာက္ရႊင္ျမဴးစြာခ်ီမ၍ တအီအီေအာ္ရင္း ဆင္းေျပးေလေတာ႔သတည္း။

"ဟဲ႔ ဟဲ႔ေခြး လုပ္ၾကပါဦး ငါ႔ဖိနပ္ .. "

                                                                                                                                တည္တံ႔ (G.B.K)
                                                                                                                               ၂၇ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment

"ကမ္ဘာမှာ မြန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်းကို ဘယ်လို မြင်စေချင်သလဲ"

မှူးသစ် 7DAY သတင်းစာ ရိုက်တာသတင်းထောက် နှစ်ဦးဖြစ်တဲ့ ကိုဝလုံးနဲ့ ကိုကျော်စိုးဦးတို့ကို တရားရုံးကနေ ထောင်ဒဏ်ခုနစ်နှစ်ချမှတ် လိုက်ပြီးတဲ့ နောက...