Friday, April 19, 2013

အေရွ႕က ေန၀န္းထြက္သည့္ ပမာပ ၉၆၉ ေခတ္ေရာက္မွာ မလြဲေပ


  • အေရွ႕က ေန၀န္းထြက္သည့္ ပမာပ ၉၆၉ ေခတ္ေရာက္မွာ မလြဲေပ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

( မွဴးသစ္ ႏွင့္ ေမာင္ျမတ္သူ တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ က်ီစယ္သည္)


၂၁ ရာစုလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံဧ။္ အၾကီးမားဆံုးေျပာင္းလဲလာမႈမွာ ဂိုဏ္းဂဏေတြ မ်ားျပားစြာ ကြဲျပားထြက္ေပၚလာျခင္း ဂုဏ္းဂဏဟုဆိုေသာ္လည္း သိုင္း၀တၱဳေတြထဲကလို ဂုိဏ္းမ်ိဳးေတြေတာ့မဟုတ္ ။ ကြဲျပားထြက္ေပၚလာတဲ့ ဂုိဏ္းေတြကဂဏန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ၉၆၉ ဂုိဏ္း ၊ ၇၈၆ ဂုိဏ္း.. ၃၆၅ ဂုိဏ္း.. စသည့္ျဖင့္ သံုးလံုးဂဏန္း ဂိုဏ္းေတြ အမ်ားအျပားေပၚလာၾကသည္။ ဂဏန္းေတြရဲ႕ အႏွစ္သာရ အဓိပါယ္ကေတာ့ မည္သို႔ မည္ပံုရွိသည္ မရွိ သန္ရာသန္ရာ ဆြဲျပီး အခုလို ဂုိဏ္းဖြဲ႔လိုသူေတြက လိုရာဆြဲျပီး ဂိုဏ္းဖြဲ႔လိုက္ျခင္းလည္းျဖစ္ေလသည္။

တစ္ခ်ိဳ႔ဆိုလွ်င္ အယူက ရဲရဲေတာက္ျပင္းထန္သည္။ သူ႔တို႔ ဟစ္ေၾကြးၾကသည္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္
အဲ့ဒါက တစ္ျခားမဟုတ္
"ေလာက မွာ လူႏွစ္မ်ိဳးပဲ ၉၆၉ မဟုတ္ရင္ ၇၈၆ ပဲ "

ေခတ္က တစ္မ်ိဳးတစ္ပံုေျပာင္းသြားေလသည္


၃ လံုးဂဏန္းေတြက ေနရာယူလာၾကသည္။ ေျပာရရင္ သံုးလံုးက ေပါက္လာသည့္ သေဘာ
ခႏၵာကိုယ္ေတြမွာေတာင္ သံုးလံုးဂဏန္း ပံုစံေတြ တက္တူးထိုးထားတာမ်ိဳး မရွိလွ်င္
ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးထိ ျဖစ္လာသည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကိုတိုင္းတာရာတြင္ သံုးလံုဂဏန္းေတြက မရွိမျဖစ္ ၊ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းမႈဆိုလွ်င္
လည္း သံုးလံုးဂဏန္းျဖင့္သာ တိုင္းတာ ၾကေတာ့သည္။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေတြ႔ဆံုမိတ္ဆက္ၾကလွ်င္ေတာင္ ဟိုအရင္ကလိုမဟုတ္ေတာ့.




"ဟယ္လို ၉၆၉ လား"
"ဟုတ္ပါတယ္ "
"ဒါဆို စကား၀ွက္ေျပာ"
"ခဲမိုးေတြ စုမိျပီ ျမန္မာဘင္လာဒင္ကို ဦးညႊန္႔ၾက "
..............................
.....................
"ဟယ္လို ၉၆၉ လား"
"မဟုတ္ဘူး ၃၆၅ ပါ"
"ဒါဆိုရင္ ၉၆၉ ေလး စမ္းသံုးၾကည့္ပါလား တစ္ခုခု ထူးလာလိမ့္မယ္ "

တစ္ေန႔
ျမိဳ႔လယ္ေကာင္တစ္ေနရာတြင္ လူတစ္ေယာက္ နဲ႔ ေသနတ္တစ္လက္ ခန္႔ခန္႔ၾကီး ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
လက္ေမာင္းမွာ 969 တက္တူး ထိုးထားသူ တစ္ဦးက ပိုင္ျပီ ဆိုသည့္ ပံုစံျဖင့္ ေသနတ္ကိုင္ထားေသာ လူအနားကို အသာေလး ကပ္သြားလိုက္သည္။ အနားေရာက္ေတာ့မွ
"ဒီမယ္ ခင္မ်ားလည္း ၉၆၉ ပဲ မဟုတ္လား "
ထိုလူက သူ႔ကို အေသခ်ာျပန္ျပီး စုိက္ၾကည့္လိုက္သည္။ ျပီးေတာ့မွ ေသနတ္ကို ေမးေစ့ျဖင့္အသာအယာပြတ္ေနရင္း
"ႏိုး... အိုင္အမ္ 007 . မိုင္နိမ္းအစ္ ဘြန္း ဂ်ိမ္း... ဘြန္းး စ္ အိုေက"
၉၆၉ တက္တူးသမား လြန္စြာ အံ့အားသင့္သြားသည္ ။ ခင္ဗ်ား နံဘတ္ကုိ ၉၆၉ ေျပာင္းပါလားဟု ေျပာေသာ္ျငား ဂ်ိမ္စ္းဘြန္းက ေမးေစ့ အပြတ္မပ်က္ ဒူးအႏွံ႔မပ်က္ ။၉၆၉ သည္ ဂ်ိမ္စ္းဘြန္းကုိေတာ့ မလႊမ္းမုိးႏိုင္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ျငား အျခားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ၉၆၉ ဧ။္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းမ်ားကုိ အံ့အားသင့္ဖြယ္ ျမင္ေတြ႔ရသည္။
၉၆၉ရဲ႕ ေပါက္ခ်က္က စီးပြားေရး ပုိင္း မွာလည္း အံ့မခန္းေပ။ ၉၆၉ ကုန္ဆံုဆုိင္ေတြကေန ၉၆၉ စူပါ မားကတ္ၾကီးေတြ အထိျဖစ္လာသည္ ။ အမ်ားသံုး အိမ္သာေတြမွာ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခား ေတြႏွင့္ အတူ အိမ္သာမတက္ခ်င္ဟု ဆုိကာ ၉၆၉ အိမ္သာေတြ ေဆာက္လုပ္ၾကသည္ ။ ၉၆၉ အရက္ျဖဴဆုိင္မ်ားမွာလည္း လူေတြ က်ိတ္က်ိတ္တုိးလ်က္ စည္ကားၾကသည္ ။

လူမ်ဳိးျခားေတြသံုးေသာ ပစၥည္းမွန္သမွ်ကုိ ၉၆၉ မွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ၾကေတာ့သည္ ။ သာဇီ စိတ္ဓါတ္ၾကီးမ်ား ထြန္းကားလာသည္ ႏွင့္အမွ် နည္းပညာပုိင္းကုိပါ သာဇီ စိတ္ဓါတ္ အရင္းခံျပီး ၾကိဳးစားလာၾကသည္ ။ လူမ်ဳိးျခားမ်ား အသံုးမ်ားေသာ ဖြဘုတ္လုိ ေနရာမ်ဳိးမွာ အသစ္ထပ္ထြက္လာေသာ ကုိးေျခာက္ဖြ ဆုိသည့္ ဆုိရွယ္၀ဘ္တစ္ခုကုိ တင္သြင္းလာသည္ ။ သို႔ေပမင့္ အရက္သမား ႏွင့္ လူရမ္းကားမ်ားသာ မ်ားေသာ ကုိးေျခာက္ဖြ၀ဘ္ကုိ ေတာ္ရံု မိန္းကေလး မသံုးႏုိင္ေသးေပ။

အစားအေသာက္ပုိင္း ဆုိင္ရာ ကုိးေျခာက္ကုိးမ်ားသည္ တမူပုိ၍ ထူးျခားေပဧ။္။ ဆိတ္သားကီးမား ဆုိေသာ ကုလားျပည္ျဖစ္ ကုိ ဆန္႔က်င္ေသာ အားျဖင့္ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဆိတ္သားကီးေျခာက္ကုိး ဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိျခင္း ၊ ကုလားျဖဴျဖစ္ ေကာ္ဖီဟူေသာ အမည္ကုိလည္း ေကာ္ေျခာက္ဖီ ဟု တစ္လံုးတုိးေခၚျခင္း ႏွင့္ ကုိး ျဖစ္ေစ ေျခာက္ျဖစ္ေစ ကုိ အစားထုိးလ်က္ ျပည္တြင္းျဖစ္ မိတ္အင္ ကုိးေျခာက္ကုိး လုပ္ၾကေလသည္။ အဓိပၼါယ္မရွိဘူးဟု ျငင္းခံုၾကေသာ လက္ဘရယ္ေယာင္ေယာင္မ်ားကုိ လက္ဘက္ေျခာက္ ေသာက္ဖူးသလား လက္ဘက္ေျခာက္ဆုိတဲ့ ျပည္တြင္းျဖစ္ အစစ္ၾကီးမွာ နဂိုထဲက ေျခာက္ပါတယ္ မဟုတ္ဘူး လားဆုိေသာ သမုိင္းပါေမာကၡေဒါက္တာ ေအးေျခာက္ ဧ။္ စကားျဖင့္ ကုိင္ေပါက္ၾကေလရာ ေကာ္ဖီေျခာက္ ၊ ဆိတ္သားကီးေျခာက္ကုိး အစရွိသည္တုိ႔ဧ။္ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ တလြင့္လြင့္သာ ျဖစ္လ်က္ ရွိေပဧ။္

ကဗ်ာေတြကုိလည္း ကုိးေျခာက္ကုိး ျဖင့္ ျပန္လည္ ဆန္းသစ္လာသည္။ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဧ။္ ကုိက္လမ္း ကုိ ၉၆၉ သမား မ်ားက ဆန္းသစ္ကာ ကုိးေျခာက္လမ္း ဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိျခင္း ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ခ်ိမ့္ဧ။္ ဂႏၶ၀င္မမ ကုိ ဂႏၶ၀င္၉၆၉ ဆိုျပီး ေျပာင္းလဲျခင္းမွာေတာ့ ျပႆနာ တက္လာၾကသည္။ အေက်ာ္ေဒးယ် ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ဒီလုိ ဂႏၶ၀င္လက္ရာေတြကို ကုိးေျခာက္ကိုး မလုပ္သင့္/လုပ္သင့္ ျပႆနာကုိ ကုိးေျခာက္ကုိးကဗ်ာဆရာမ်ား အခ်င္းခ်င္း ၾကားတြင္ ညွိႏိႈင္း၍ မရေသးေပ။

မဂၤလာဆုိေသာ စကားေနရာေတြ မဂၤလာရွိသည္ ဆုိေသာ ၉၆၉ ဂဏန္းကုိ အစားထုိးလာသည္ ။
ဥပမာ ေမာင္ျဖဴ + မနီ တုိ႔ဧ။္ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲ အစား ေမာင္ျဖဴ + မနီ တုိ႔ဧ။္ ၉၆၉ ဟုေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိၾကျခင္း ၊
ဒႆမတန္း ၊အတြဲတစ္ ၊အခန္း C ေန မခင္မာလာႏိုင္ဦး ဧ။္ ဖခင္ဦးမဂၤလာ ဧ။္ အမည္ကုိ ဦး ၉၆၉ ဟုေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိပါရန္ ကဲ့သုိ႔ေသာ ေၾကညာမ်ားသည္လည္း မ်ားျပားလွစြာေသာ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ပါ၀င္လ်က္ရွိသည္။

၉၆၉ ေဒးလီး ၊ ဘုိင္၉၆၉၀ီးကလီး ၊ ဆဲဗင္း ၉၆၉ နယူး စေသာ သတင္းစာမ်ားမွာလည္း ေန႔စဥ္ကုိးေျခာက္ကုိးအမာခံ သတင္းစာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။

အဆိုေတာ္ ဆရာ၀န္မေလး ျဖဴျဖဴေျခာက္ကုိး ဧ။္ “ဒုိ႔ကေတာ့ ဘယ္ပစၥည္းမဆုိ ဆီလ္း တုိ႔ ပါကင္တို႔ ပါမွ ၾကဳိက္တာ ၊ဆီလ္း တုိ႔ ပါကင္တုိ႔ မပါရင္ ဘာမွ စိတ္မခ်ရဘူးေလ ၊ ဒီ ကုိးေျခာက္ကုိး ဆုိ ပါကင္ဖြင့္ပီးရင္ေတာင္ ဆီလ္း တစ္ထပ္ခံထားေသးေတာ့ စိတ္ခ်ရတာေပါ့” ဟူေသာ သြားတုိက္ေဆးေၾကညာမွာ ဗမာ တြင္သာ မက ကမၻာနဲ႔ခ်ီ၍ပါ ေပါက္သြားခဲ့ေခ်သည္။

ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားတြင္လည္း ၉၆၉ ပါေသာ ပါတီမ်ားမွာ ပုိ၍ ေအာင္ျမင္လာသည္ ၊
မတူကြဲျပားျခင္း ႏွင့္ ကုိးေျခာက္ကုိး ပါတီ ၊ အမ်ဳိးသား ကုိးေျခာက္ကုိး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ၊ ျပည္ေထာင္စု ၾကံခုိင္ေရး ႏွင့္ ကုိးေျခာက္ကုိး ပါတီ တုိ႔မွာ အမတ္အင္အား အမ်ားဆံုး ႏွင့္ ကုိးေျခာက္ကုိးအေရးကုိ အစြမး္ေဆာင္ႏိုင္ဆံုး ပါတီတု႔ိ ျဖစ္လာၾကသည္။

ဗမာ ႏုိင္ငံ သုိ႔ တစ္ေခါက္အလည္လာဖူးေသာ အေမရိကန္သမၼတ အုိဘားမားဧ။္ မဂၤလာဘာျမန္မာ ဆိုေသာ မိတ္ဆက္စကားကုိပင္ ကုိးေျခာက္ကုိးဘာျမန္မာဟုသာ ေျပာဆုိခဲ့ေၾကာင္း  ျမန္မာ့သမုိင္းေလ့လာဆန္းစစ္ေရးႏွင့္ အမွန္ျပဳစုေရးက ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္လိုက္သည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ လူထု ဆႏၵထုတ္ေဖၚပြဲ မ်ားတြင္
၉၆၉အေရး တုိ႔အေရး
ျပည္တြင္းျပည္ပ လစ္ဘရယ္ေကာင္မ်ားအား ဘံုရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ေခ်မႈန္းၾက
ဆိုေသာ စကားမ်ားသာ ထြန္းကားလာခဲ့သည္။

၀ါနီစိမ္းသံုးေရာင္စပ္ ႏွင့္ ၾကယ္ျဖဴ တစ္ပြင့္ ရွိေသာ အလံေတာ္ေနရာတြင္ ကုိးေျခာက္ကုိးဧ။္ အရင္းဘူတ အိႏၵိယအလံမွ အာေသာက တံဆိပ္ၾကီး မိန္႔မိန္႔ၾကီး ၀င္လာသည္ ။ အဆုိပါ ျဖစ္ရပ္ကုိ  လက္မခံႏုိင္ေသာ ကဗ်ာေရးသူ စာေရးသူ အုပ္စုမွာလည္း
ကၽြတ္ကၽြတ္ညံ ဆူလာၾကသည္ ။ မားဆုိး ၊ မူးရစ္ ၊ ေမာင္ျမတ္သူ ၊တည္တံ့၊ ေဒါင္းေခတ္ အစရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ဖြဘုတ္မွာ တစ္မ်ဳိး ၊ အျပင္ေလာကမွာပါ မက်န္ ကုိးေျခာက္ကုိးသမားမ်ား အေနျဖင့္ သူမ်ားအလံမခုိးေရး( အိႏၵိယအလံကုိ ဆိုလိုသည္) ၊ အထင္ကရ ဂႏၶ၀င္ကဗ်ာမ်ား စာေပမ်ားကုိ ၉၆၉ တံဆိပ္မကပ္ေရးတုိ႔ကုိ အထူးတလည္ တိုက္ပြဲ၀င္ကုန္ၾကသည္။
ေရမ်ားေရႏုိင္ မီးမ်ားမီးႏုိင္ဆုိသည့္အတုိင္း နဂိုထဲကမွ အရက္ေသာက္မ်ားျပီး ကုိယ္ခံအားမေကာင္းၾကေသာ မားဆုိးတို႔ အဖြဲ႔ အေနျဖင့္ ၾကာၾကာ တုိက္ပြဲမ၀င္ႏုိင္ၾကပဲ မဟုတ္တမ္းတရား၀ါဒ ျဖန္႔မႈ ႏွင့္ ခံုရံုးတင္ တရားစြဲ ခံရေတာ့သည္။

တရားသူၾကီးမွာ  ကုိးေျခာက္ကုိး ရင္ထုိးၾကီး ထုိးျပီး ခံုရံုးေပၚတက္လာကတည္းက မားဆုိးတို႔ တရားစြဲခံ တစ္အုပ္က သူရုိ႕နာျပီဆုိတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္လိုက္ၾကသည္ ။ တရားသူၾကီးက သိပ္ေတာင္မစစ္လုိက္ပါ သမုိင္းစဥ္ဆက္ ခုိင္မာလာသည့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္အတုိင္း ေသဒဏ္ ဆုိပီး ခ်ပစ္လုိက္သည္ ။
တရားရံုးၾကီး ရုတ္တရက္ တိတ္ဆိတ္သြားရွာသည္။
အသက္အငယ္ဆံုးႏွင့္ ရုပ္အေခ်ာဆံုးျဖစ္သည့္ ေမာင္ျမတ္သူေလးဧ။္ မ်က္၀န္းမွာ မ်က္ရည္ေလးမ်ား တြဲလြဲခုိလာသည္ ။ စိတ္ခုိင္လွပါသည္ ဆုိေသာ မူးရစ္ ဧ။္ သြင္ျပင္သ႑န္သည္ပင္ စိတ္လႈပ္ရွားလြန္းျခင္းကုိ ထိန္းမရ ၊ ေျခေတြ လက္ေတြ တုန္လာသည္ “ ေကာက္ညွင္းဆုိင္ေလးကုိ ထားခဲ့ရျပီေပါ့ ” ဆိုသည့္ စကားကုိလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာေနေလသည္ ။
ေမာင္ျမတ္သူ ဘုၾကည့္လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္ သူ႔အေနႏွင့္ စိတ္ထိခုိက္ရသည္မွာ သူဧ။္ ခ်စ္လွစြာေသာ ယုသဒါတင္ေလးကုိ ထားခဲ့ရလို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ မူးရစ္ဧ။္ ေကာက္ညွင္းလြမ္းခ်င္းက ေမာင္ျမတ္သူဧ။္ လြမ္းခ်င္းကုိ ထိခုိက္ေစသည္ မဟုတ္တံု႕ေလာ။

ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခံရျပီးေနာက္ ၉၆၉ ကုိ တန္ျပန္ေသာ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ စိတ္၀မ္းကြဲမႈ သိသိ သာသာ ေပၚလာသည္ ။
လူငါးေယာက္ မွ်သာ ရွိေသာ အဖြဲ႔သည္ ႏွစ္ပုိင္းကြဲသြားသည္ ။ တစ္ဖြဲ႔က ေသဒဏ္ ခ်ခံရရင္ ခံရပါေစ အယူခံ မ၀င္ဖူးဟူေသာ ရဲရဲေတာက္အဖြဲ႔ ၊ တစ္ဖြဲ႔က မလုိလားအပ္ပဲ အသက္မစြန္႔သင့္ ဟူေသာ အဖြဲ႔ စသည္ျဖင့္ ႏွစ္ဖြဲ႕ ျဖစ္သြားရွာေလသည္ ။
မားဆုိး ၊ ေဒါင္းေခတ္ ၊ မူးရစ္ ဆိုေသာ အဖြဲ႔က ရဲရဲေသာက္ပီး ရဲရဲ ေသပလိုက္မယ္ ။ ဘ၀မွာ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အသက္စြန္႔ရဲရမယ္ ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနသေလာက္ ။ တည္တံ့ႏွင့္ေမာင္ျမတ္သူ တုိ႔မွာ ခ်စ္ရပါေသာ မုိးယစံေလးႏွင့္ ယုသဒါတင္ေလး တို႔ကုိ မခြဲႏိုင္ အေဖၚေကာငး္လို႔ ကၽြဲေက်ာင္းလိုက္မိတာ နံ႔ျပားနဲ႔ပဲျပဳတ္ အလြတ္မခံႏုိင္ဟု ေျပာၾကသည္။
သစ္ရြက္လႈပ္တုိင္း ႏို႔ဆုိခ်င္သည္ ဆိုေသာ အသက္အရြယ္ကုိ ေရာက္ေနသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ သူတို႔ အေသမခံႏိုင္ပဲ အခ်စ္ပဲ ခံႏိုင္တယ္ဆုိသည့္ ခံစားခ်က္သည္လည္း မမွားေခ်။ ႏွစ္ဖြဲ႔ၾကားမွ အကြဲအျပဲက သိသိသာသာပင္ အက္ေၾကာင္းထင္လာသည္ ။
ျပင္ပမွာ က်န္ခဲ့ေသာ သူရို႕ဧ။္ မိတ္ေဆြမ်ားမွာလည္း ေသခါနီးလူတစ္စုဧ။္ ထင္ေရာင္ထင္မွား အကြဲအျပဲေၾကာင့္ ဘယ္လုိမွၾကားထြက္ မေနႏိုင္ေတာ့ ။အတင္းပင္ ၀င္ေရာက္ ေစ့စပ္ရေတာ့သည္ .။ ေသမည္ဆုိေသာ သူမ်ားကုိလည္း အရက္ျဖင့္ ဖ်ားေယာင္း၍ အယူခံ၀င္ရန္ ေျဖာင္းျဖရေတာ့သည္ ။မေသရင္ အရက္ပုိေသာက္ရမွာ မဟုတ္လား ဆိုသည့္ စကားကုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာပီး ေကာက္ညွင္းေတြကုိ ၾကိဳးတိုက္ထဲ သြင္းေပးရေတာ့သည္။ ၾကိဳးတုိက္ထဲအရက္သြင္းသည္မွာလည္း ေတာ္ေတာ္ပင္ ခက္ခဲသည္ ဘိုဟန္ဆုိသည့္ နဖူးေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ ၀ါဒါတစ္ဦး ရွိေန၍သာ အရက္သြင္း၍ မားဆုိးတို႔ကုိ ေခ်ာ့လုိ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္ ။ ဘုိဟန္ ဆိုေသာသူမွာ ၉၆၉လည္းမသိ ၊ အမ်ဳိး၊ဘာသာ၊သာသနာ လည္းမသိ သူ႔ဘာသာ မူးရရင္ပဲ ေက်နပ္ေနသူ ျဖစ္သည္ ။ အက်ဥ္းသားမ်ားကုိ ေကာက္ညွင္းတစ္လံုးဆိုရင္ ဘုိဟန္ ဆိုေသာ ၀ါဒါ ကုိ တစ္လံုးေပးလိုက္ရံုႏွင့္ ျပတ္ပီ ၊ စိတ္လိုလက္ရရွိေသာ အခါမ်ားတြင္ မားဆုိးသည္ပင္ ေဆးေျခာက္ေလး ဘာေလးသြင္းျပီး ပြတ္ခၽြန္းနဲ႔ ဖြာေနရသည္ျဖစ္ရာ အယူခံ၀င္ေရးကုိ မားဆုိးတုိ႔အဖြဲ႔မွ စိတ္ပါလာၾကေလသည္။

ထုိသို႔ျဖင့္ အယူခံ၀င္ေရး မွာ အဆင္ေျပသြားသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတၾကီးထံသုိ႔ လိပ္မူျပီး ကဗ်ာပုိင္းဆုိင္ရာ နာမည္မေျပာင္း ေရးကုိသာ ရည္ရြယ္ခဲ့ေၾကာင္း ၊ ဂဏန္းသံုးလံုးကုိ ေစာ္ကားလိုျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ၊ လက္ရွိ ေသဒဏ္က်ခံ ေနရေသာ အဖြဲ႔ထဲတြင္ သမၼတၾကီးကဲ့သုိ႔ နဖူးေျပာင္ေသာ မူးရစ္ၾကီးလည္း ရွိေနသျဖင့္ ေျပာင္တာခ်င္း တူသျဖင့္ ေသဒဏ္မွ ခြင့္လႊတ္ေပးေစ လိုေၾကာင္းကုိ စာအေရးအသား ေကာင္းေသာ မားဆုိးက ခၽြဲခၽြဲျပစ္ျပစ္ ေရးသားခဲ့ရာ ။ သမၼတၾကီးဧ။္ ထြက္ေနေသာ ေဒါသမ်ားသည္ ေျပာင္ေနေသာ နဖူးကဲ့သုိ႔ ရွင္းလင္းသြားျပီး ေသဒဏ္မွ လြတ္ျငိမ္းခြင့္ ေပးခဲ့ေလသည္ ။ သုိ႔ေပမင့္ ျပစ္ဒဏ္မွလႊတ္ေပးျခင္းေတာ့ မဟုတ္ ၉၆၉ ကုိ ေစာ္ကားမႈႏွင့္ ဒီကမၻာမွ အလင္းႏွစ္ သန္းေပါင္း  ၉၆၉၀၀ (ကဗ်ာဆရာ အလငး္ႏွစ္မဟုတ္)  ေ၀းရာ ပလတ္ကၽြတ္ ဟူေသာ ျဂိဳဟ္ သုိ႔ သြား၍ ေနထုိင္ရမည္ဟု ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

၉၆၉ တန္ျပန္ေရးအဖြဲ႔သည္လည္း ေသဒဏ္မွလြတ္သည့္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္လ်က္ရွိၾကသည္ ။ ေမာင္ျမတ္သူ ဆုိလွ်င္ ေထာင္ထဲမွာ သူေရးထားေသာ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ယု ဆုိေသာ ကဗ်ာရွည္ကုိ သူ႔ လက္ရင္းတပည့္ေလး မင္းခုိင္ျမဲကုိ ပလတ္ကၽြတ္ ျဂိဳဟ္ မသြားမွီ  ဘုတ္အုတ္ထုတ္ခုိင္းေလသည္ ။ မူးရစ္ သည္လည္း ေကာက္ညွင္းဧ။္ သူဧ။္ ဒႆနမ်ားဆုိသည့္ ဘုတ္အုတ္ကုိ ပလတ္ကၽြတ္ မသြားမွီ ထုတ္ဖို႔အတြက္ စုိင္းျပင္ေနေလသည္ ။ နည္လွည့္အေသာက္သမား ဆုိသည့္ မားဧ။္ အထုပတၱိ ကုိလည္း မူးရစ္ ဧ။္ ဘုတ္အုတ္ ႏွင့္ အျပိဳင္ထုတ္မည္ဟု ေၾကညာေလသည္ ။ ေသကံမေရာက္သက္မေပ်ာက္ အေသာက္မပ်က္ျဖစ္ၾကသည့္ သူမ်ားျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ သူရုိ႕ဧ။္ ဘုတ္အုတ္မ်ားသည္လည္း ေအာင္ျမင္မည္ဟု သူရို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကဧ။္။

သုိ႔ေပမင့္ျငား ၉၆၉ မ်ားအေနျဖင့္ တန္ျပန္ေရးဆိုေသာ မားဆုိးႏွင့္အဖြဲ႔ကို မေက်မခ်မ္း ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပလတ္ကၽြတ္ျဂိဳဟ္
ကုိအျမန္ ပို႔ၾကေလသည္။
တည္တံ့ႏွင့္ေမာင္ျမတ္သူ တုိ႔ဧ။္ မေဟသီမ်ား ျဖစ္ေသာ မုိးယစံႏွင့္ ယုသဒါတင္ ေလးတို႔လည္း ေနာက္ထြက္လာမည့္ ျဂိဳဟ္စီးယဥ္ႏွင့္ ပလက္ကၽြတ္သုိ႔ အျမန္လိုက္လာမည္ဟု ေျပာၾကသည္။ မားဆုိး၊မူးရစ္ႏွင့္ေဒါင္းေခတ္ တို႔မွာမူ တစ္နွစ္စာ ေကာက္ညွင္းမ်ား ပါလာသျဖင့္ မည္သုိ႔မွ်ပင္ ကမၻာေျမကုိ မလြမ္းၾက။
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ႏွင့္ပင္ ထြက္လာၾကသည္ ။ ေကာက္ညွင္းမ်ား ကုန္သြားလ်င္ပင္ ေကာက္ညွင္းခ်က္နည္း ဆယ့္ရွစ္နည္း ဆုိေသာ စာအုပ္ကုိ ေဒါင္းေခတ္မွ ပလတ္ကၽြတ္ျဂိဳဟ္သုိ႔ မထြက္ခြာမွီ အမ်ဳိးမ်ားအား ႏႈတ္ဆက္ခြင့္ေပးလိုက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ပန္းဆိုးတန္း ၉၆၉စာအုပ္အေဟာင္းေရာင္းဆုိင္မွ မလာသျဖင့္ ဘာမွ စိတ္မပူ ။ ပလတ္ကၽြတ္ ျဂိဳဟ္မွာ ကမၻာေျမႏွင့္ အလံုးစံု တူသည္ အရက္သမားမ်ား ႏွင့္ လစ္ဘရယ္မ်ား ၊ကဗ်ာဆရာမ်ား ၊စာေရးဆရာမ်ားသာ ေနထုိင္ၾကသျဖင့္ အနည္းငယ္ ေခါင္ေသာ္လည္း အရက္ခ်က္ရန္ ကုန္ၾကမ္းရသျဖင့္ အဆင္ေျပေနေလသည္ ။

ပလက္ကၽြတ္ ျဂိဳဟ္သုိ႔ မားဆုိး တုိ႔ဧ။္ အျမန္စီးျဂိဳဟ္သြားယဥ္ၾကီး ဆုိက္ေရာက္လာသည္ ။ သတင္းၾကိဳတင္ ရထားေသာ မုိးသစ္ေလျပည္၊ဟိ္ဏ္းေ၀ အစ ရွိေသာ ကဗ်ာဆရာအရက္သမား ေလးမ်ား လာေရာက္ ၾကိဳေနၾကသည္ ။
ေကာက္ညွင္း အသက္ရွည္ပါေစ ၉၆၉ က်ဆံုးပါေစ ဟုလည္း ေအာ္ၾကသည္။
ပါးစပ္မွ လုိက္ေအာ္ရင္း ႏွင့္ မူးရစ္မွာ မူးမူးျဖင့္ ေကာက္ညွင္းပုလင္းကုိ ထုတ္လိုက္သည္ ။
“၉၆၉ သမုိင္း လမ္းဆံု ေကာက္ညွင္း“ ဟူေသာ ပုလင္းၾကီးသည္ ငြားငြားစြင့္စြင့္ ထြက္လာေလသည္။


ဤတြင္ “အေရွ႕က ေန၀န္းထြက္သည့္ ပမာပ ၉၆၉ ေခတ္ေရာက္မွာ မလြဲေပ” သည္းထိတ္ရင္ဖို႔ ၊ ကိုရီးယားအခ်စ္ၾကမ္း ၊ ဇာတိပုညဂုဏ္မာန ၀တၳဳေတာ္ၾကီး ျပီးေလဧ။္



No comments:

Post a Comment

"ကမ္ဘာမှာ မြန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်းကို ဘယ်လို မြင်စေချင်သလဲ"

မှူးသစ် 7DAY သတင်းစာ ရိုက်တာသတင်းထောက် နှစ်ဦးဖြစ်တဲ့ ကိုဝလုံးနဲ့ ကိုကျော်စိုးဦးတို့ကို တရားရုံးကနေ ထောင်ဒဏ်ခုနစ်နှစ်ချမှတ် လိုက်ပြီးတဲ့ နောက...