Wednesday, November 21, 2012
CYBER WORLD # ကဗ်ာ/ အႏုပညာ မရွိတဲ့ ျဂဳိဟ္က ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ရဲ့ ကဗ်ာ အသိအျမင္ ေ အ ာ င္ ရ င္ ျငိ မ္ း
(နိဒါန္း)
" ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေနစၾက၀ဠာရဲ့ အျပင္ဘက္ အလင္းႏွစ္ ၅.၆ သန္း အကြာအေ၀းမွာ ရွိတဲ့ Cyber World ျဂဳိဟ္ကလာတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ Neo#1 AYN 17061973 လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လူသားကမၻာကုိ ေရာက္လာေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ရန္ကုန္က လူေတြဟာ " ကဗ်ာဆုိတာ ဘာပဲ ညာပဲ " ဆုိျပီး ျပသနာမဟုတ္တာကုိ ျပသနာလုပ္ျပီး ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ ေဆြးေႏြးေနတာ သတိျပဳမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဂဳိဟ္မွာေတာ့ ကဗ်ာဆုိတာ မရွိ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆီက ေပါ့ပ္အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ Celebrities ေတြလွ်ာအရုိးမရွိတုိင္း ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကတဲ့ အႏုပညာဆုိတာလည္း မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကဗ်ာနဲ႔ အႏုပညာ မရွိတဲ့ ျဂဳိဟ္တစ္ခုဆီကေန ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူသားကမၻာဆီ အလည္ေရာက္လာတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္ "
( Neo#1 AYN 17061973 , ကဗ်ာဆရာ ျငိဏ္းေ၀ရဲ့ အနမတဂ္ဂ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ၊ ကဗ်ာ၀ပ္ေရွာ့ပ္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ စကား )
Neo#1 AYN 1706197 ရဲ့ အျမင္
ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အၾကဳံအရ ေကာ္ဖီဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကဗ်ာ၀ပ္ေရွာ့ပ္တစ္ခုမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ( အႏုပညာသရုပ္မွန္ရဲ့ သေဘာသဘာ၀က သုညပဲ။ အႏုပညာဆုိတဲ့အရာ တကယ္ မရွိဘူး။ ကဗ်ာဆုိတာလည္း သုညပဲ။ ကဗ်ာဆုိတာ တကယ္ မရွိဘူး ) လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ၾကားနာရသူ အေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီ အဆုိျပဳခ်က္ကုိ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ မျပဳၾကဘဲ ေပ့ါပ်က္တဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႔ အလြယ္တကူ ျငင္းဆန္ပစ္လိုက္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။
သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ကဗ်ာဆရာေတြျဖစ္ေနၾကပါလ်က္နဲ႔ ရသပညာနဲ႔ စပ္ဆုိင္တဲ့ အယူအဆမ်ဳိးေတြကုိ ဘာေၾကာင့္ အေလးအနက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မႈ မလုပ္ဘဲ မ်က္လုံးစုံမွိတ္ ျငင္းဆန္ပစ္တဲ့ အျပဳအမူနဲ႔ အေလ့အထမ်ဳိးေတြ ရွိေနၾကရတာလဲ။ ဒီေမးခြန္းအတြက္ အေျဖက ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
(၁) ျဒပ္မဲ့သေဘာဆန္ျပီး နက္နဲသိမ္ေမြ႔တဲ့ အေၾကာင္းအရာ/ ရသေဗဒဆုိင္ရာ ျပသနာေတြကုိ ဦးေႏွာက္ အေျခာက္ခံျပီး မစဥ္းစားခ်င္လုိ႔။ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ သုံးသပ္တွဲ့ အေလ့အက်င့္ မရွိလို႔
(၂) သူတုိ႔ လက္ခံယုံၾကည္ထားတဲ့ ကဗ်ာ အသိအျမင္/ စၤႏႈန္းတန္ဖုိးေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနလို႔။
(၃) ကုိယ္နဲ႔ မတူတဲ့ အယူအဆ/ အသိအျမင္တစ္ခုကုိ လက္ခံစဥ္းစား ႏွလုံးသြင္းေပးတဲ့ သိမႈဆုိင္ရာ အေလ့အက်င့္ မရွိလို႔။
(၄) ကဗ်ာ/ အႏုပညာ ဆုိတာ ဖန္တီးဖုိ႔ပဲ၊ ကဗ်ာ/ အႏုပညာ အေၾကာင္း ဘာမွ မသိလည္း ကိစၥ မရွိဘူး ဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ဳိးနဲ႔ အသိအျမင္ တံခါးပိတ္ထားလို႔။
(၅) ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္ မသိစိတ္ကုိယ္ အမွန္အတုိင္း မျမင္ႏုိင္တဲ့၊ တျခား ခုိင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းရင္းခံ တစ္ခုခု ရွိေနလို႔။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ရဲ့ ေနာက္ဆုံးမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာ ေမာေႏြကေတာ့
" ခင္ဗ်ား အယူအဆေတြက သုညဆီကုိ ဦးတည္ေနလို႔ လူေတြ အလြယ္တကူ လက္မခံႏုိင္ၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္ကိစၥမဆုိ သုညဆီေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားဖုိ႔၊ မရွိျခင္းသေဘာဆီ ေရာက္ေအာင္ အသိအျမင္ ေရြ႔လ်ားဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ဘူးေလ။ လူေတြရဲ့ အျမင္က အေကာင္အထည္ရွိတဲ့ ျဒပ္ရွိသေဘာေတြကုိပဲ အလြယ္တကူ ျမင္ႏုိင္ၾကတာ။ ျဒပ္မဲ့သေဘာေတြကုိ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ဖုိ႔ အသိဥာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္တုံတရားကုိ သိပ္အသုံးျပဳေလ့ မရွိၾကဘူး " လို႔ သူ႔ အျမင္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာျပဖူးပါတယ္။
သူ႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ဟာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရာခုိင္ႏႈန္း မ်ားတယ္၊ လူမႈ အမွန္တရားနဲ႔ နီးစပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ တစ္ျပဳိင္တည္းမွာပဲ ဒီအတုိင္းဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္သေဘာသဘာ၀ဆုိတာ ဘာမွန္းမသိ၊ အႏုပညာဆုိတာ ဘာမွန္းမသိဘဲ ကဗ်ာအႏုပညာလက္ရာေတြကုိ မ်က္ရမ္းမွန္းဆ ဖန္တီးေနၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနၾကေတာ့မွာပဲ " လို႔ ေတြးေနမိပါတယ္။
" ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " နဲ႔ " ကဗ်ာ "
အခု ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အသိအျမင္ကုိ ေဆြးေႏြးခြင့္ ျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
" ကဗ်ာ " ဆုိတဲ့ စကားလုံးေ၀ါဟာရကုိ သုံးစြဲေျပာဆုိျပီဆုိရင္ " အဲဒါ ကဗ်ာပါ..... လို႔ လူေတြ ထင္ျမင္ယူဆေျပာဆုိ ေနၾကတဲ့ စာသားအေဆာက္အအုံေတြ " နဲ႔ " ကဗ်ာဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၸာယ္/ အႏွစ္သာရ တစ္ခုခု " ဆုိျပီး ဆုိလိုရင္း အနက္ ႏွစ္မ်ဳိး ထြက္ေနတယ္ ဆုိတာ ပထမဦးဆုံး ႏွလုံးသြင္း စဥ္းစားထားေပးေစလိုပါတယ္။ အဲဒီထက္ ပုိ က်စ္လ်စ္ျပီး ၾကည္လင္ရွင္းလင္းတဲ့ စကားလုံး သုံးရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ " ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " နဲ႔ " ကဗ်ာ " ေပါ့။
ျမန္မာကဗ်ာဆရာ အမ်ားစုဟာ " ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " နဲ႔ " ကဗ်ာ " ကုိ ကြဲကြဲျပားျပား ဆင္ျခင္နားလည္မႈ မရွိဘဲ ေရာေထြးသိျမင္နားလည္ထားၾကေလ့ ရွိတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ဆုိလိုရင္းစကား ျပတ္သားထိေရာက္မႈ ရွိေစဖုိ႔ " ေလနဲ႔၀မ္း မကြဲဘူး " ဆုိတဲ့ အရပ္ေျပာဘာသာစကား အသုံးအႏႈန္းတစ္ခုကုိ ကုိးကားသုံးစြဲခ်င္ပါတယ္။
" ျမန္မာကဗ်ာဆရာ အမ်ားစုဟာ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အသိအျမင္မွာ ေလနဲ႔ ၀မ္း မကဲြဘူး " လို႔ ဆုိလိုက္ရင္ အင္မတန္ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္လွပတဲ့ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အခု " ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " နဲ႔ " ကဗ်ာ " အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆက္ ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္။
အႏုပညာ ယုံၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္၊ ဒါမွ မဟုတ္ ကဗ်ာကုိ အျဖည့္ခံလုပ္ျပီး ပုဂလိကအတၱ( Ego ) တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကဗ်ာကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ေပၚျပဴလာျဖစ္ လူရာ၀င္ဆံ့ခ်င္တဲ့ လူတစ္ေယာက္။
အဲဒီလို အဇၥ်တၱ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေယာက္က စကားလုံးေ၀ါဟာရ၊ ဘာသာစကားမီဒီယမ္ေတြကုိ အသုံးျပဳတည္ေဆာက္ျပီး သူ ဖန္တီးလိုက္တဲ့ လက္ရာကုိ " ဒါ ကဗ်ာ " လို႔ သတ္မွတ္ယူဆ ေျပာဆုိတယ္။ တခ်ဳိ႔လူေတြက သူကုိယ္တုိင္ " ဒါ ကဗ်ာ " လုိ႔ သတ္မွတ္ယူဆသလို တျခားသူေတြကလည္း သူ႔လက္ရာကုိ သူ႔လို သတ္မွတ္ယူဆေစလိုတဲ့ စိတ္လိုအင္ဆႏၵ အခံ ရွိၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔လူေတြကေတာ့ သူ႔လက္ရာကုိ တျခားသူေတြက " ကဗ်ာ " ပါလို႔ လက္ခံသည္ ျဖစ္ေစ၊ ျငင္းဆန္သည္ ျဖစ္ေစ ေခါင္းထဲ ထည့္ မစဥ္းစားဘဲ ( လူငယ္ဆန္ဆန္ ခပ္ရုိင္းရုိင္း ေျပာရရင္ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ေစာက္ ဂရု မစိုက္ဘဲ ) သူ႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္နဲ႔ သူ လြတ္လပ္ယုံၾကည္စြာ ေနထုိင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ ေျပာရရင္ " 'ဒါ ကဗ်ာပါ" လို႔ သူတုိ႔ ေျပာဆုိတဲ့ အရာေတြဟာ " ကဗ်ာ " မဟုတ္ဘဲ " ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ အရာေတြ " သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာေတြ ေျပာတဲ့ " ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " ဟာ ဘာသာစကားနဲ႔ ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ " စာသား အေဆာက္အအုံေတြ " သာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ စာသားအေဆာက္အအုံေတြထဲမွာ စကားလုံး၊ နိမိတ္ပုံ သေကၤတ၊ အသံစီးဆင္းမႈ၊ ကဗ်ာဘာသာစကားနဲ႔ အရပ္သုံး ဘာသာစကား ၊ စကားလုံးနဲ႔ ၀ါက်အဆက္အစပ္၊ ေနာ္ကခံ အေၾကာင္းအရာ၊ စကားလုံးေတြက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ တုိက္ရုိက္နဲ႔ ဆင့္ပြားအနက္အဓိပၸာယ္၊ ပုံသ႑ာန္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမႈ၊ ကဗ်ာအတတ္ပညာ ( ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ခင္ဗ်ား သိထားတာ အကုန္ ဆက္ျဖည့္ေရး) စတဲ့ အေပၚယံ ထင္ရွားျမင္သာတဲ့ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္/ ယူနစ္ ေတြ ပါ၀င္တယ္။ အေပၚယံစာသားအေဆာက္အအုံရဲ့ ေနာက္ကြယ္က အတြင္းသားထဲအထိ အသိဥာဏ္ တုိး၀င္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေျပာလိုတဲ့ အသိအျမင္၊ ကြဲျပားျခားနားတဲ႔ ကဗ်ာအလွဓာတ္နဲ႔ ရသအလွအပ၊ စာသားေတြဆီကတစ္ဆင့္ ရရွိတဲ့ သိမႈအလွအပ စတာေတြကုိ အသိဥာဏ္နဲ႔ ထိေတြ႔သိျမင္ခံစား ရမွာပါ။
ခင္ဗ်ာဟာ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကဗ်ာဖတ္သူ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ အျမင္အာရုံ မ်က္စိေရွ႔ေမွာက္က " စာသား အေဆာက္အအုံတစ္ခု " ကုိ စာသားအေဆာက္အအုံလုိ႔ အမွန္အတုိင္း သိျမင္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အမွန္အတုိင္း မသိျမင္ဘဲ " စာသား အေဆာက္အအုံ " ကုိ " ကဗ်ာ " ပါလို႔ ထင္ျမင္ယူဆေနရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ား အသိအျမင္ အာရုံ ေမွာက္မွားေနတာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ " စာသားအေဆာက္အအုံ တစ္ခု " ကုိ " ကဗ်ာ " ပါလို႔ သတ္မွတ္ယူဆတာဟာ ခင္ဗ်ားရဲ့ ပညတ္သေဘာ၊ သညာသေဘာေ ဆာင္တဲ့ ပုဂ`ဂလိက ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ သက္သက္ပဲ။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ ပုဂ`ဂလိက ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြဟာ အမွန္တရားမဟုတ္၊ တျခား ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ အခ်ိန္မေရြး မွားယြင္းလြဲေခ်ာ္သြားႏုိင္ေျခ ရွိတဲ့ စိတ္ကူးနဲွ႔ အသိအျမင္ တည္ေဆာက္မႈေတြပဲ ဆုိတာ ခင္ဗ်ား သိျမင္နားလည္ထားျပီး ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။
" ကဗ်ာဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အႏွစ္သာရ "
ကဗ်ာဆရာဆုိတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဘာသာစကားေတြ အသုံးျပဳျပီး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ဖန္တီးထားတဲ့ " စာသား အေဆာက္အအုံေတြ " ဟာ " ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " သာ ျဖစ္ျပီး တကယ့္ " ကဗ်ာ " မဟုတ္ေသးဘူလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါဆုိရင္ " ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အႏွစ္သာရ " ဒါမွ မဟုတ္ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ " ၊ ဒါမွမဟုတ္ " တကယ့္ ကဗ်ာ " ဆုိတာ ဘာလဲ။
ဒီ ေမးခြန္း၀ါက်မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေဆြးေႏြးမယ့္ အေၾကာင္းအရာ ( ခြဲ ) ေတြကုိ စကားစု ဦးစားေပး အစဥ္လုိက္ ေနရာခ်ထားတာ သတ္ျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။
(၁) ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အႏွစ္သာရ
(၂) ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀
(၃) တကယ့္ ကဗ်ာ
အခု နံပါတ္ (၁) " ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၺၸာယ္နဲွ႔ အႏွစ္သာရ " ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ အရင္ဆုံး ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ခင္ဗ်ား လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ " ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၺၸာယ္နဲွ႔ အႏွစ္သာရ ဆုိတာ ဘာလဲ " လို႔ ကဗ်ာနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ ရွိတဲ့ လူ (၁၀) ေယာက္ကုိ ေမးျမန္းစူးစမ္း ၾကည့္ုလိုက္ပါ။ ( ခင္ဗ်ား ေမးခြန္းကုိ ေျဖမယ့္သူက I.Q ျမင့္ျပီး ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ )
လူ ဆယ္ေယာက္ဆီက မတူကြဲျပားျခားနားတဲ့ အေျဖ (၁၀) မ်ဳိး ( သုိ႔မဟုတ္ ) ကဗ်ာဆုိင္ရာ အနက္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ (၁၀) မ်ဳိး ထြက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲပါတယ္။
လူတစ္ဦးခ်င္းစီဟာ သူ႔ ကုိယ္ပုိင္ အယူအဆ / အသိအျမင္ကုိ အနီးစပ္ဆုံး ပုံေဖာ္ျပႏုိင္မယ့္ ကဗ်ာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ တစ္ခုစီကုိ ေျပာျပၾကလိမ့္မယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ တည္ေဆာက္ပုံေဖာ္ထားျပီးသား ရွိရင္းစြဲ ကဗ်ာ အယူအဆ/ အသိအျမင္ေတြ ကြဲျပားျခားနားေနတာနဲ႔ အမွ် သူတုိ႔ ဖြင့္ဆုိ ေျပာျပတဲ့ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ ဆုိခ်က္ ေတြဟာ ကြဲျပားျခားနားေနလိမ့္မယ္။
အဲဒီ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြထဲမွာ ဆင္တူယုိးမွား ( သုိ႔မဟုတ္ ) ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္မႈ သေဘာေတြ ပါ၀င္ေကာင္း ပါ၀င္ေနႏုိင္ပါတယ္။
ဥပမာ-
(၁) ကဗ်ာဆုိတာ ဘာသာစကားရဲ့ အညြန္႔အဖူး
(၂) ကဗ်ာဆုိတာ ပုဂလိက အာရုံခံစားမႈနဲ႔ လူမႈအေတြ႔အၾကဳံ/ အသိအျမင္ေတြကုိ ကဗ်ာဘာသာစကားအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတင္ျပျခင္း
(၃) ကဗ်ာဆုိတာ စကားလုံးနဲ႔ ဘာသာစကားေတြ ေပါင္းစပ္ဓာတ္ျပဳျခင္းရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ေသြးသားပူေႏြးမႈ ( Neo# AYN 17061973 )
(၄) ကဗ်ာဆုိတာ စိတ္ကူးအဓိက၊ အသိဥာဏ္ပညာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းတစ္မ်ဳိး
(၅) ကဗ်ာဆုိတာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္ျပီး ေမွာ္ဆန္တဲ့ သိမႈ / ရသအလွအပ ေပးႏုိင္တဲ့ စာသား အစုအေ၀း
(၆) ကဗ်ာဆုိတာ သုည / တကယ္ မရွိ/ မရွိျခင္းကုိ ရွိသေယာင္ေယာင္ အာရုံထင္ျမင္ ယူဆေနမိတဲ့ အရာ
(၇) ကဗ်ာဆုိတာ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးကြာ
(၈) ကဗ်ာဆုိတာ ေတြးေခၚပညာရွင္ေတြ/ ဘုရားရွင္ေတြေတာင္ စစ္မွန္တဲ့ အဓိပၸာယ္ေရာက္ေအာင္ မဖြင့္ဆုိႏုိင္တဲ့ အရာ ( သုိ႔မဟုတ္ ) ဒုိင္မင္းရွင္း ၇ ခု ရွိတဲ့ အရွိတရား တစ္မ်ဳိး
(၉) ကဗ်ာဆုိတာ ကုိယ္ပုိင္/ စိတၱဇ နာမ္ အမ်ဳိးအစား စကားလုံး တစ္လုံး သက္သက္ သာ။ ( Thierry De Duve )
ခင္ဗ်ားဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ရသပညာဆုိင္ရာ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ဖတ္ရႈေလ့လာေလ့ ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာေရးျပထားတဲ့ စကားစုေတြ/ ၀ါက်ေတြဟာ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ " နဲ႔ " တကယ့္ ကဗ်ာ " မဟုတ္ေသးဘဲ " ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ " သာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အလြယ္တကူ သိျမင္ျပီး ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ ေျပာရဲပါတယ္။
" ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၺၸာယ္နဲွ႔ အႏွစ္သာရဆုိတာ ဘာလဲ " လို႔ ခင္ဗ်ား ေမးျမန္းဆင္ျခင္လိုက္ရင္ မတူကြဲျပားျခားနားျပီး အခ်င္းခ်င္း ဆင္တူယုိးမွား / ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနတဲ့ " ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ " ကုိပဲ ရနုိင္လိမ့္မယ္။ အဲဒီ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြထဲမွာ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀" နဲ႔ " တကယ့္ ကဗ်ာ " ရဲ့ စစ္မွန္တဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အႏွစ္သာရကုိ ဘယ္လိုမွ ခင္ဗ်ား ရွာေတြ႔ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီ " ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ " ဟာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ ပုဂလိက ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကုိ အခုိင္အမာ ပုံေဖာ္ထားတဲ့၊ အဓိပၸာယ္တစ္ခုခုကုိ ထပ္မံရည္ညႊန္းေနတဲ့ စကားလုံး သက္သက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူဆယ္ေယာက္မွာ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္( ၁၀) မ်ဳိး၊ ကဗ်ာ အမွန္တရား (၁၀) ခု။
ခင္ဗ်ားရဲ့ ကုိယ္ပုိင္ ကဗ်ာ အမွန္တရားပါလို႔ ထင္ျမင္ယူဆထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ဟာ တျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ့ အျမင္မွာ မွားယြင္းလြဲေခ်ာ္ေနတဲ့ အသိအျမင္/ အဓိပၸာယ္တစ္ခု ျဖစ္ေနႏုိင္တယ္။ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ဆုိင္ညွိႏႈိင္း စစ္ေဆးၾကည့္လိုိက္ရင္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ ကဗ်ာ အမွန္တရားဟာ ရာႏႈန္းျပည့္ ခုိင္မာ ျပည့္စုံမႈ မရွိ၊ က်ဳိးပ်က္ျပဳိကြဲသြားတာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။
opps! something is wrong!
ခင္ဗ်ားရဲ့ ကဗ်ာ အမွန္တရားဟာ အစစ္အမွန္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ သတိရပါ။
ခင္ဗ်ားရဲ့ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ဟာ စကားလုံးေတြနဲ႔ ဖြဲစည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ သက္သက္သာ ျဖစ္ျပီး " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ " နဲ႔ " တကယ့္ ကဗ်ာ " မဟုတ္ေသးဘူး ဆုိတာကုိ ထပ္ဆင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ဖုိ႔လည္း မေမ့မေလ်ာ့ ရွိေစခ်င္ပါတယ္။
" တကယ့္ ကဗ်ာ " သို႔မဟုတ္ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ "
အုိေခ။
အခု " တကယ့္ ကဗ်ာ " ဒါမွ မဟုတ္ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ " အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ ဆက္လုပ္ၾကပါမယ္။
" ဒါ ကဗ်ာပါ လုိ႔ လူေတြ ထင္ျမင္ယူဆ ေျပာဆုိ ေနၾကတဲ့ စာသား အေဆာက္အအုံ ( သုိ္႔မဟုတ္) ကဗ်ာဆုိတဲ့ အရာေတြ " နဲ႔ " "ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ရည္ညႊန္းေနတဲ့ အဓိပၺၸာယ္နဲွ႔ အႏွစ္သာရ တစ္ခုခု ( သုိ႔မဟုတ္ ) ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပုဂလိက ထင္ျမင္ယူဆထားတဲ့ ကဗ်ာ " ဟာ " တကယ့္ ကဗ်ာ " မဟုတ္ေသးဘူးဆုိရင္ " တကယ့္ကဗ်ာ " ဒါမွမဟုတ္ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀ " က ဘာလဲ။
အဲဒါဟာ ဘယ္လို အရာမ်ဳိး ( ၾကီး ) လဲ။
ေစာေစာက စမ္းသပ္ စစ္ေဆးမႈမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ လူ (၁၀) ေယာက္ကုိ ေမးျမန္းခဲ့ဖူးသလိုပဲ ေနာက္ထပ္ လူ(၁၀) ေယာက္ကုိ ဒီေမးခြန္း ခင္ဗ်ား ထပ္မံ ေမးျမန္း စူးစမ္းၾကည့္လုိက္ပါ။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တုိင္ စဥ္းစား ရွာေဖြထားတဲ့ အေျဖမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားသူေတြရဲ့ အေျဖမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ထပ္ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ ဆုိင္တဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ အသစ္ေတြ " ပဲ ထပ္ ထြက္လာတာ ျမင္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဓိက ရွာေဖြေနတဲ့ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္သေဘာသဘာ၀ " ဆုိတာကုိေတာ့ အရိပ္အေယာင္/ သဲလြန္စေတာင္မွ ရွာလို႔ ေတြ႔မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီကမၻာေလာကနဲ႔ လူသားေတြရဲ့ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈ နယ္ပယ္အတြင္းမွာ " ကဗ်ာသရုပ္မွန္ရဲ့ သေဘာသဘာ၀ " နဲ႔ " တကယ့္ ကဗ်ာ " ဆုိတာ လုံး၀( လုံး၀ ) ရွိမေနလို႔ပဲ။
အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့တဲ့ နည္းလမ္း မ်ဳိးစုံနဲ႔ စကားလုံးေတြ၊ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ ပုံစံ/ အကြက္အဆင္နဲ႔ အသိအျမင္ေတြကုိ ၾသဇာလႊမ္းမုိးထားတတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြဟာ တကယ့္အစစ္အမွန္တရား မဟုတ္ဘဲ ပညတ္သေဘာ၊ သေကၤတသေဘာ၊ သညာသေဘာ၊ ပုဂလိက အာရုံထင္ျမင္တည္ေဆာက္မႈသေဘာေဆာင္တဲ့ အတုအေယာင္ေတြသာ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာ အသိဥာဏ္မွာ အျမင္ ၾကည္လင္ ရွင္းလင္းထားဖုိ႔ လိုပါတယ္။
ေက်းဇူးျပဳျပီး ခင္ဗ်ားရဲ့ အသိအျမင္မွာ တစ္သက္လုံး စြဲလမ္းတည္ေဆာက္ ဆုပ္ကိုင္လာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ၊ အာရုံထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကုိ ခဏေမ့ထားလိုက္ဖုိ႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားရဲ့ အေတြးအေခၚ အသိအျမင္ေတြ သုညတစ္လုံးလို ဟင္းလင္းပြင့္ျပီး လြတ္လပ္ေပါ့ပါးသြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေျပာေနတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီကမၻာေလာကမွာ " တကယ့္ ကဗ်ာ " နဲ႔ " ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀" ဆုိတာ မရွိဘူး။
တကယ့္ကဗ်ာက သုညပဲ။
ကဗ်ာရဲ့ သရုပ္မွန္ သေဘာသဘာ၀က သုညပဲ။
သုညဆုိတာ မရွိျခင္း။
မရွိျခင္းကုိပဲ ရွိေနသေယာင္ေယာင္ အာရုံထင္ျမင္ယူဆေနမိတဲ့ သေဘာ။
ေျမြတစ္ေကာင္ကုိ အေရခြံလွန္သလို၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အစုအေ၀း အစိတ္အပုိင္းေတြကုိ တစ္စစီ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာပစ္လိုက္သလို ေျပာရရင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပါးစပ္အရသာခံျပီး ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ Deconstruction နည္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ဆင္ျခင္ျပီး အားမနာတမ္းေျပာရရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဒီကမၻာေလာကမွာ အမွန္တကယ္ တည္ရွိမေနတဲ့ အရာတစ္ခုကုိ ရွိေနသေယာင္ေယာင္ အာရုံထင္ျမင္ေမွာက္မွားျပီး " ဒါ ကဗ်ာ ပဲ " ၊ " ဒါ အႏုပညာ ပဲ " လို႔ မ်က္ရမ္းမွန္းဆ သတ္မွတ္ ယူဆ ေျပာဆုိေနၾကတဲ့ လူေတြပဲ။
( နိဂုံး )
၂၀၁၂ စက္တင္ဘာ ၂၈ ရက္။
ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း ( ေအာက္ဘေလာက္ ) Home Entertainment မွာ လုပ္တဲ့ ကဗ်ာ၀ပ္ေရွာ့ပ္တစ္ခု။
" ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေနစၾက၀ဠာရဲ့ အျပင္ဘက္ အလင္းႏွစ္ ၅.၆ သန္း အကြာအေ၀းမွာ ရွိတဲ့ Cyber World ျဂဳိဟ္ကလာတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ Neo#1 AYN 17061973 လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လူသားကမၻာကုိ ေရာက္လာေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ရန္ကုန္က လူေတြဟာ " ကဗ်ာဆုိတာ ဘာပဲ ညာပဲ " ဆုိျပီး ျပသနာမဟုတ္တာကုိ ျပသနာလုပ္ျပီး ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ ေဆြးေႏြးေနတာ သတိျပဳမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဂဳိဟ္မွာေတာ့ ကဗ်ာဆုိတာ မရွိ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆီက ေပါ့ပ္အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ Celebrities ေတြလွ်ာအရုိးမရွိတုိင္း ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကတဲ့ အႏုပညာဆုိတာလည္း မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကဗ်ာနဲ႔ အႏုပညာ မရွိတဲ့ ျဂဳိဟ္တစ္ခုဆီကေန ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူသားကမၻာဆီ အလည္ေရာက္လာတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္ "
အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္ေတာ့ ကဗ်ာ၀ပ္ေရွာ့ပ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ ပရိသတ္ေတြက တကယ့္ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႔လိုက္ရသလို အံ့ၾသထူးဆန္းျပီး အေနာက္ဘက္က်က်ေနရာက ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႔က ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာၾကပါတယ္။
သိပ္ေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး။
ေရာင္စုံရုပ္ပုံေတြနဲ႔ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းေတြပါတဲ့ ကြာလတီ မဂဇင္းေတြထဲက ေပါ့ပ္အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ အႏုပညာသရုပ္မွန္အေၾကာင္း နကန္းတစ္လုံးမွ မသိနားမလည္တဲ့ Celebrities ေတြက " အႏုပညာ အႏုပညာ " လို႔ မရွက္မေၾကာက္ ထပ္တလဲလဲ ေျပာၾကတာကုိ ဖတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာခဲ့ဖူးသလို ခပ္ဆင္ဆင္ ပုံစံမ်ဳိးေပါ့။
( အမွန္တကယ္က ဆန္႔က်င္ဘက္ အသြင္ ပုံစံမ်ဳိးပါ။ )
ကဗ်ာဆုိတာ မရွိ၊ အႏုပညာဆုိတာ မရွိတဲ့ ျဂဳိဟ္ကမၻာတစ္ခုဆီက " ကဗ်ာဆုိတာ သုည၊ အႏုပညာ သရုပ္မွန္ဆုိတာ သုည " လိုွ႔ ေတြးေခၚယူဆထားတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ရဲ့ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အသိအျမင္ကုိ ရန္ကုန္က ကဗ်ာဆရာေတြ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာၾကတာ သိပ္ေတာ့ မထူးဆန္းလွပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔ အသိအျမင္ခ်င္း မတူတဲ့ လူေတြအေပၚ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာတတ္တဲ့ လူမႈအေလ့အက်င့္ဟာ လူသားေတြရဲ့ ကမၻာမွာ အရုိးစြဲေနတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပဲလို႔ နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာနဲ႔ အႏုပညာ မရွိတဲ့ ျဂဳီဟ္ကလာတဲ့ ျဂဳိဟ္သားတစ္ေယာက္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ Neo#1 AYN 17061973 လို႔ ေခၚပါတယ္။
" Art is a proper name " ရသေဗဒပညာရွင္ Thierry De Duve က ေျပာခဲ့တယ္။ " Art is Idea " လို႔ Conceptual Artists ေတြက ေျပာခဲ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ " Art is Zero, Art is Nothing, Poetry is Zero, Poetry is Nothing " ဆုိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဂဳိဟ္ေပၚက ကဗ်ာ/ အႏုပညာ ဆုိင္ရာအသိအျမင္ကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔သိေအာင္ ေျပာျပခဲ့ခ်င္ပါတယ္။
ေၾသာ္ ေမ့ေနလို႔။
3 Dimensions ေလာကမွာ ရွင္သန္က်င္လည္ေနတဲ့ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြဟာ 4 Dimensions ရွိတဲ့ ေလာကက သတၱ၀ါေတြကုိ သူတုိ႔အျမင္အာရုံနဲ႔ မသိမျမင္ႏုိင္၊ တကယ္လို႔ မေတာ္တဆ ၾကဳံၾကဳိက္တုိက္ဆုိင္လို႔ သိျမင္ခြင့္ ရရင္လည္း အျပည့္အ၀ မျမင္ရဘဲ သူတုိ႔ အျမင္မွာ အံ့ၾသထိတ္လန္႔စရာ ၊ ပုံစံပ်က္ယြင္းေနတဲ့ အစိတ္အပုိင္းေတြ အျဖစ္သာ ျမင္ရတယ္တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဂဳိဟ္က 7 Dimensions ရွိတဲ့ ျဂဳိဟ္ကမၻာတစ္ခုပါ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဂဳိဟ္မွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ " ကဗ်ာ " ဆုိတာကုိ " စာသားေတြ " လို႔ပဲ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိၾကပါတယ္။
ေ အ ာ င္ ရ င္ ျငိ မ္ း
( Neo#1 AYN 17061973 )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"ကမ္ဘာမှာ မြန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်းကို ဘယ်လို မြင်စေချင်သလဲ"
မှူးသစ် 7DAY သတင်းစာ ရိုက်တာသတင်းထောက် နှစ်ဦးဖြစ်တဲ့ ကိုဝလုံးနဲ့ ကိုကျော်စိုးဦးတို့ကို တရားရုံးကနေ ထောင်ဒဏ်ခုနစ်နှစ်ချမှတ် လိုက်ပြီးတဲ့ နောက...
-
“ဒ႑ာရီေတြ အစက ဒိုင္ယာရီ “ လို႔ဆိုရမလား ၊ သမီး ရက္စြဲေတြ “တစ္ေထရာတည္း“ ခဲ့တာ ၊ ဒီစာရြက္ေလးက ေခတ္ရဲ႔ ၿမဴမႈန္ပိုင္းတစ္ပိုင္း ... အေဖ က တ...
-
မျဖစ္ႏိုင္မွန္းသိေနလည္း ညီမေလးေဖွ်ာ္ေပးမယ့္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကိုပဲ ဆာေလာင္ ေတာင့္တ... မဆံုႏုိင္မွန္းသိေနတာေတာင္ ညေတြဆို ေကာ္ဖီတစ္ခြက္က...
-
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ လမ္းေပၚေရာက္သူမ်ားေကာ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ လမ္းေဘးေရာက္ေနသူမ်ားပါ လူစံုတက္စံုပါ၀င္လာတဲ့ ျပည္သူ ၀က္၀က္ကြဲ ဆုေတာငး္ပ...
No comments:
Post a Comment